Adidas нареди София сред топ локациите за новия си IT център
Спортният гигант харесва българската столица заради талантите и съществуващата бизнес екосистема
Германският спортен гигант Adidas сериозно обмисля да изгради новия си технологичен център в София. По време на посещението на представители на компанията в българската столица тази седмица стана ясно, че градът е в шорт листата им от потенциални опции. Мануел Паузер, вицепрезидент на фирмата, коментира, че досега са били разгледани 20 възможни места.
София се позиционира на върха сред локациите, които бихме избрали заради талантите, които откриваме на местно ниво, съществуващата бизнес екосистема и фокуса върху развитието на средата“, каза той.
Паузер определи параметрите на София като впечатляващи. По думите му това са „фактори, които в Adidas ще вземат превес за последващите ни решения за развитие на бизнеса“. С въпросните числа го запозна служебният министър на икономиката и индустрията Никола Стоянов. Той акцентира, че България е трета в света по IT специалисти на глава от населението и в топ 10 на страните с високообразовани софтуерни инженери в Европа.
В подкрепа на думите му идват ежегодните доклади за развитието на софтуерната индустрия. По данни на БАСКОМ за 2021 г., например, броят на заетите в бранша надхвърля 46 200 души. А този на всички трудещи се в целия ICT сектор е неколкократно по-голям. Междувременно обаче, според изчисленията на БАСКОМ Барометър към 2025 г., гладът за кадри ще е още по-изострен и тогава пазарът на труда ще има нужда от нови 32 000 работни места.
Що се отнася до посещението на делегацията от Adidas, тя идва точно месец след визитата на Никола Стоянов в централата на компанията в Германия. Там той разговаря с изпълнителния директор Каспър Рорщед, а до медиите достигна информацията за потенциалния интерес на гиганта към България като място за новия му IT център. Всъщност работата по потенциалната инвестиция продължава вече повече от 3 месеца и е резултат от партньорството между Министерство на икономиката, Столична община и търговската ни мисия в Германия.
От години Adidas насочва огромни инвестиции в R&D дейността си. Компанията използва авангардна роботика, 3D сканиране, анализ на движението и пр., за да подобрява живота на спортистите чрез оборудването си. Ежегодно гигантът прави разходи за десетки милиони в тази сфера, като пикът беше през 2017 г., когато вложенията достигнаха 187 милиона евро.
София има дългосрочна визия за превръщането си в „умен“ град на бъдещето и един от аспектите е предоставянето на все по-добри условия за компаниите, които избират столицата“, коментира в този контекст и столичният кмет Йорданка Фандъкова.
По думите ѝ градската управа създава среда с висока добавена стойност и привлича все повече млади таланти, искащи да се развиват тук. „Благодарение на постоянната работа между бизнеса и столичната администрация днес се радваме на привличането на все по-голям интерес като локация за развитие на нови технологии“, добави тя.