Airbus подготвя клиентите си за забавяне в доставките на самолети
Производителите на реактивни самолети се сблъскват с недостиг на редица части
Airbus подготвя почвата за забавяния от планираните дати за доставка на някои самолети за средни разстояния през 2023 г. Това се случва докато междувременно компанията прави всичко по силите си да постигне целите си за доставки за 2022 г. въпреки проблемите с веригата за доставки и с пазара на труда, предава Reuters.
Според анализатори индустрията се бори с поредица от едновременни проблеми с множество странични ефекти.
Производителите на реактивни самолети и двигатели се опитват да се справят с проблемите на веригата за доставки и труда, но пред същото са изправени и сервизните центрове по цял свят, които се опитват да помогнат на авиокомпаниите да посрещнат по-рязко от очакваното възстановяване на търсенето, като запазят съществуващите си самолети в експлоатация.
Задръстването на капацитета за ремонт доведе до заземяване на десетки самолети, тъй като техните двигатели излизат късно от основен ремонт, а това от своя страна създаде конкуренция за двигатели между новите линии за сглобяване на самолети и резервните части за съществуващия флот.
Поне един производител на двигатели изпитва подновен натиск да прехвърли повече двигатели от производството на самолети към набор от резервни части за съществуващи клиенти, твърдят източниците на Reuters.
Airbus произвежда семейни реактивни самолети A320-neo с избор от двигатели от съвместното предприятие на General Electric и Safran CFM International или Raytheon Technologies Pratt & Whitney. Boeing използва само CFM за своето семейство 737.
В момента около 129 самолета Airbus, задвижвани от Pratt, и 55, оборудвани с двигатели LEAP на CFM, са заземени, според ръководителя на глобалното консултиране на Ascend by Cirium Роб Морис.
Нито един от производителите на двигатели не даде незабавен коментар. От индустрията обаче настояват, че проблемите от тяхната страна на оградата не са единствено виновни за забавянията. По техни думи производителите на реактивни самолети се сблъскват с трудности при получаването и на други части навреме като малки бордови кухни и тоалетни.