Airbus, Rolls-Royce and Siemens правят хибриден самолет
Целта на проекта, наречен E-Fan X, е да замени до 2020 г. един от четирите турбинни двигатели на пътническите самолети за къси разстояния с хибриден двигател
Airbus, Rolls-Royce и Siemens обединяват усилия в изграждането на пътнически самолет с хибридно-електрически двигател.
Целта на проекта, наречен E-Fan X, е да замени до 2020 г. един от четирите турбинни двигатели на пътническите самолети за къси разстояния с хибриден двигател.
Ако идеята се реализира успешно, ще се работи по замяна и на втори двигател с хибриден, съобщава CNBC.
"Виждаме хибридно-електрическо задвижване като непреодолима технология за бъдещето на авиацията", каза Пол Еременко, главен технологичен директор на Airbus.
Следващата голяма стъпка е немският производител Siemens да разработи двумегаватов двигател, който да бъде захранван от генератора на Rolls-Royce. Мощността е сравнима с около седем пъти пиковата мощност на автомобил Tesla Model S.
По-рано Airbus смяташе, че за един самолет за кратки дистанции, който може да превози до 100 пътници, ще е необходима мощност от 20 мегавата.
Европейският производител на самолети обяви, че прави собствена разработка на малък двуместен хибридно-електрически самолет, наречен E-Fan Plus, който бе представен през лятото на 2016 г. на авиоизложението EAA AirVenture Oshkosh в Уисконсин.
Програмата за разработка на E-Fan X предвижда Rolls-Royce да направи два турбинни двигателя и генератор от 2 мегавата. Siemens ще направи 2-мегаватов електрически двигател под крилото, а Airbus ще отговаря за цялостната интеграция, включително летателния контрол.