Amazon и Forever 21 искат да купят American Apparel
Калифорнийската компания за производство на облекла търси спасение от фалита
Лидерът в онлайн търговията Amazon.com и веригата за облекла Forever 21 са подали оферти за придобиване на фалиралия производител на облекла American Apparel. Информацията е на Reuters, като цитира източници, запознати с разговорите.
Сделката за базираната в Лос Анджелис американска компания, чийто слоган бе "Направено в САЩ" (Made in the U.S.A), ще реши бъдещето и на основната фабрика за облекла в Калифорния, един от най-скъпите щати в САЩ по отношение на разходите за труд.
Запазването на работни места в САЩ се превърна във водеща тема за американските компании след избирането на Доналд Тръмп за президент, припомня Reuters. Преди дни автомобилният гигант Ford Motor Co се отказа от откриването на фабрика в Мексико на стойност 1.6 млрд. долара. Вместо това ще открие 700 нови работни места в завода си в Мичиган, след като бе разкритикуван от Тръмп.
Освен Amazon и Forever 21, калифорнийският производител на дрехи Next Level Apparel и компанията с мултибрандове Authentic Brands Group също са в разговори с American Apparel и финансовите консултанти на компанията относно предстоящо закупуване. Очаква се бъдещият собственик да бъде избран до петък, твърдят източниците на Reuters.
Всяка оферта трябва да надвиши предложението на канадския производител на облекла Gildan Activewear Inc, чиято оферта American Apparel одобри, когато обяви банкрут през ноември 2016 г.
Офертата на Gildan включва опция за запазване на производствените мощности на American Apparel в Южна Калифорния, където работят около 3500 служители. Така компанията е един от най-големите работодатели в САЩ.
От компаниите кандидати за покупката не са направили коментар.
Придобиването на American Apparel от страна на Amazon ще е сериозна стъпка за лидера в е-търговията, който иска да навлезе в нова ниша - на модата и облеклата. Наскоро базираната в Сиатъл компания на Джеф Безос обяви намеренията си да стартира собствена марка облекла.
Forever 21, основана от американеца от корейски произход До Уон Чан, е популярна с ниските си цени на дребно, тъй като производството й е базирано в държави с ниски разходи за труд, коментира Reuters.