Amazon откри първия си супермаркет без касиери
Гигантът извежда концепцията си за технологични безкасови магазини на следващо ниво
~ 2 мин.
Amazon извежда концепцията си за технологични безкасови магазини на следващо ниво, като откри нов, по-голям физически обект.
Най-големият онлайн търговец на дребно в света отвори в Сиатъл магазина си Amazon Go Grocery, който е четири път по-голям от първия физически обект на гиганта. Първият Amazon Go бе пуснат през януари 2018 г. и към днешна дата има над 25 такива обекта.
Amazon Go Grocery пък е насочен към клиентите в жилищните квартали, а не към офис служителите, таргетирани от по-малките Amazon Go. Новият формат отразява амбициите на Amazon да привлече още повече клиентска база чрез продажбата на хранителни стоки. Компанията, станала известна в началото с продажбата на книги онлайн, постепенно стана най-големият онлайн търговец, а отскоро вдигна летвата и с иновативните си физически обекти.
Пазаруването става през приложението Amazon Go, чрез което се отваря турникетът. Стотици камери и сензори за тежест по рафтовете следят какво клиентът добавя в количката. На излизане кредитната им карта се таксува също по електронен път. Нито една част от процеса не изисква касиери или каса.
Новият формат магазин е още по-голямо технологично предизвикателство, тъй като в него се предлагат повече и по-сложни за проследяване артикули, като свежи плодове и зеленчуци, прясно месо и морски дарове, печива. За целта Amazon трябваше да обучи алгоритмите си по-задълбочено.
Колко Amazon спестява от труд на касата, в сравнение с разходите за интелигентните камери, които са в основата на хай-тек магазина, не е ясно. На въпрос дали форматът представлява по-печеливш модел от компанията коментират: „Нашата цел е да можем да разберем как да бъдем релевантни за клиентите, в който и да е квартал, в който се намираме. Ако свършим добра работа, ще се случват добри неща. Ако не го направим, се поправяме, разбира се.“