Apple и Samsung се представят все по-зле на китайския пазар
Безспорните господари в Китай са местните производители начело с Huawei
Apple и Samsung може и да произвеждат най-популярните марки смартфони в световен мащаб, но нещата на китайския пазар стоят по-различно. Там те не само не са лидери по продажби, ами дори са в дъното на класацията и се борят да останат конкурентни в съревнованието с местните играчи.
Според данни от CounterPoint Research пазарът на смартфони в Китай е нараснал с 3% през второто тримесечие на 2017 г., пише Business Insider.
От графиката по-долу личи, че доминиращи в Китай са Huawei, Oppo, Vivo и Xiaomi, които са разширили господството си и сега държат малко под 90% пазарен дял. За сметка на това пък гигантите Samsung и Apple губят почва.
Големият печеливш в Китай продължава да е местният първенец Huawei, чийто модели Nova и P10 продължават да трупат популярност и търсенето им да расте.
Обратно, най-много позиции в периода април-юни е загубил Samsung, който вече държи едва 3% от пазара в Китай. За сравнение през същия период на миналата година този дял е бил 7%. Основната причина за лошите резултати е свързана с миналогодишното фиаско с „гърмящия“ Samsung Galaxy 7, което се отрази силно негативно на репутацията на компанията. В добавка на това телефоните от средния клас са изправени пред силната конкуренция от местните китайски марки.