Apple инвестира 1 млрд. долара в конкурент на Uber
Didi Chuxing е най-популярната таксиметрова услуга в Китай
Американският технологичен гигант Apple инвестира 1 млрд. долара в китайското приложение за споделено пътуване Didi Chuxing.
Това е най-голямата инвестиция в историята на китайската компания. Тя вече е подкрепяна от китайските интернет гиганти Tencent и Alibaba.
Приложението е изключително популярно в Китай, като има по-голям пазарен дял дори от основния си конкурент Uber. То осигурява над 11 млн. пътувания на ден и държи 87% от китайския пазар, съобщи BBC.
„Преди Didi Chuxing единственият начин да хванеш такси в Китай, беше да спреш такова на улицата. Нямаше поръчки по телефона като тези в другите страни. Хората имаха по няколко номера на таксиметрови шофьори, на които се обаждаха, за да ги закарат до определено място.
Тогава се появи Didi – то позволява да видиш колко таксита има в района, свързва те с шофьора, може дори да предложиш бакшиш, за да пристигне по-бързо. Сега в градове като Пекин и Шанхай е трудно да си хванеш такси на улицата, защото всички отиват поръчка чрез Didi”, разказва кореспоендентът на BBC в Китай Стивън МакДонъл.
Американският й конкурент Uber също се старае да се наложи на китайския пазар и е известен с по-заможните си клиенти.
Didi отговори със собствена премиум услуга. Тя вече се обедини с друга китайска компания с подобна дейност и огромната инвестиция на Apple може да й помогне да се разшири допълнително и да се справи с конкуренцията.
Uber все още се бори да пробие в Китай, макар че получи инвестиционна подкрепа от китайската търсачка Baidu. От компанията за споделени пътувания признаха, че губят по повече от 1 млрд. долара годишно, харчейки големи суми за евтините пътувания.
Според изпълнителния директор на Apple Тим Кук този ход ще помогне на компанията да бъде още по-успешна в Китай, който е вторият й най-голям пазар. Кук вижда много възможности двете компании да си сътрудничат в бъдеще.
Технологичният гигант полага сериозни усилия да подобри позициите си на китайския пазар и да повиши продажбите си, въпреки проблемите с местните власти.