Apple може да таксува потребителите с допълнителни $20 за AI услуги
Гигантът от Купертино планира да внедри Apple Intelligence в някои от своите устройства по-късно тази година
Apple може да таксува своите потребители с до 20 долара за своите усъвършенствани функции с изкуствен интелект. Това са казали анализатори пред CNBC, подчертавайки, че компанията се стреми да стимулира растежа на своя доходоносен бизнес с услуги.
Гигантът от Купертино планира да внедри Apple Intelligence, предстоящата си AI система, в някои от своите устройства по-късно тази година.
Когато компанията обяви своята AI система през юни, тя обеща усъвършенстван гласов асистент Siri, както и други функции, включително възможност за автоматично генериране на имейли и изображения. Интегрирането на тези функции обаче ще става бавно, а региони като Китай и Европа първоначално дори няма да получат достъп до тях.
Нийл Шах, партньор в Counterpoint Research, каза, че инвестициите в AI са скъпи и Apple ще иска да прехвърли тези разходи върху своите потребители.
Софтуерът и услугите правят по-доходоносно за Apple да ги включи в абонаментния модел Apple One“, каза Шах пред CNBC.
Apple One струва 19.95 долара на месец и дава на потребителите достъп до различни услуги, включително Apple Music.
Шах каза, че Apple може да таксува потребителите с между 10 и 20 долара за Apple Intelligence, потенциално като част от Apple One, за да предостави повече първокласни AI функции.
Подразделението за услуги на Apple донесе 24.2 милиарда долара през юнското тримесечие, което го прави уникално, тъй като много други хардуерни фирми не успяха да монетизират софтуера.
Apple е една от малкото компании за устройства, които успешно монетизират услугите с добавена стойност, които предлага“, каза Бен Ууд, ръководител на проучванията в CCS Insight, пред CNBC тази седмица.
„В резултат на това създаде прецедент със своите потребители, тъй като те трябва да плащат за повече първокласни услуги. Въз основа на това не може да се изключи, че Apple може да избере да таксува за по-разширени функции в рамките на своето предложение Apple Intelligence.“
Ууд добави, че Apple Intelligence може да даде на американския гигант опция за стартиране на пакетна абонаментна услуга с различни услуги на една цена.
Но също така Apple няма да има желание да намали приходите от абонаменти за отделни продукти“, каза той.
Не е необичайно технологичните фирми да таксуват своите предложения за изкуствен интелект. OpenAI, например, има абонаментна такса за по-разширени функции на ChatGPT. Microsoft също таксува за своя инструмент AI Copilot.
Най-големият конкурент на Apple – Samsung – който вече започна да пуска своите услуги за изкуствен интелект, известни като Galaxy AI, все още обмисля различни модели на приходи за своя софтуер.
AI дава шанс на Apple да заключи допълнително своята вече лоялна клиентска база, според Шах, защото Apple Intelligence ще се учи от поведението на потребителя и ще стане по-персонализирана.
Красотата на AI е, че колкото повече го използвате, толкова повече той научава за вас и вие се заключвате в самия модел, защото не можете да пренесете своя модел от Apple на Android“, каза Шах.
„И така започвате да го използвате все повече и повече, свиквате и монетизацията на Apple започва да удря.“