Audi започва съвместно производство на електромобили в Китай
Германският производител ще си партнира с най-старата китайска автомобилна компания FAW
Audi AG обяви, че се обединява с най-старата китайска автомобилна компания FAW Group Corporation, за да произвеждат съвместно луксозни електрически превозни средства, предава BBC. FAW е третата по големина компания в азиатската държава, но нейният фокус е върху високия клас лимузини, като Hongqi и Red Flag.
Китайският производител иска да навлезе на пазара с електрически автомобили от известно време, за да се конкурира с местните компании Geely и SAIC. От FAW заявиха, че „досега не виждахме потенциален партньор, с който да стартираме съвместно производство, докато не започнахме да обсъждаме идеята с представители на Audi”.
Новата съвместна фабрика ще бъде разположена в североизточната част на Китай, в град Чунчун, а инвестицията в съоръжението ще бъде 4.6 млрд. долара.
„Това задълбочено партньорство между Audi и FAW предвещава една нова ера – „златно десетилетие“ за Audi на китайския пазар и за електрификацията като цяло“, заяви Вернер Айхорн, президент на Audi China.
От германския производител на луксозни автомобили поясниха, че през 2020 г. са продали над 700 000 коли в Китай, което представлява голяма част от общите им продажби.
Audi и неговият собственик Volkswagen ще притежават 60% дял в съвместното предприятие, а FAW - останалите 40%.
Китайският автомобилен производител е известен с линията си луксозни лимузини, които са предназначение за лидерите на Китай, дипломати и видни бизнесмени. От компанията поясниха, че до 2025 г. всички автомобили от марката Hongqi ще бъдат електрифицирани. По данни на FAW за изминалата година от марката са продадени над 3 млн. автомобила.
„Смятаме, че ако електрифицираме най-продаваната си марка, ще увеличим продажбите й двойно“, заявиха представители на компанията.
Партньорството на FAW с Audi ще се конкурира алианса между BMW и Great Wall Motors, които също имат съвместно предприятие в Китай. Експертите твърдят, че производствените линии на двете фабрики няма да се конкурират пряко, но все пак ще се борят да превземат един пазар - китайския.