Авиокомпания помоли пътниците да дават бакшиши на стюардесите
През последните години по този начин те са спечелили \"милиони долари\"
~ 2 мин.
Американската култура по даване на бакшиши може понякога да изглежда чужда на европейците, но тази година тя ще направи още една крачка напред, тъй като една авиокомпания моли клиентите да дават индивидуални бакшиши на обслужващите ги стюардеси.
Frontier Airlines, нискотарифна компания в САЩ, предимно изпълняваща вътрешни полети, е пионер в нова схема, където нейните 2200 служители могат да бъдат индивидуално оценени с бакшиш от пътниците.
Клиентите и досега можеха да дават бакшиши на екипажа, но сега политиката е сумите да се събират и да се поделят между всички членове на кабинния екипаж. От 1 януари 2019 г. бакшишите стават индивидуални, съобщава "Индипендънт".
„Оценяваме важната работа на нашите стюардеси и знаем, че нашите клиенти също го правят, така че даваме възможност на пътниците да дадат своя бакшиш за добре свършената работа”, заяви говорителят на Frontier Джонатан Фрийд.
"Какъв да е бакшишът е изцяло по преценка на клиента, а мнозина оставят", допълва той.
Плащането става върху таблетите, с които разполагат стюардите и стюардесите.
Асоциацията на полетните служители обаче, която представлява и служителите на Frontier, не смята, че въвеждането на тази мярка е в най-добрия интерес на членовете на екипажа или на пътниците.
„Ръководството въвежда опция за даване на бакшиш от пътниците с надеждата, че това ще разубеди стюардесите да се обединят в исканията си за справедливи трудови договори - и в опит да прехвърлят допълнителни разходи към пътниците“, заяви президентът на организацията Сара Нелсън пред Блумбърг.
Frontier Airlines, нискотарифна компания в САЩ, предимно изпълняваща вътрешни полети, е пионер в нова схема, където нейните 2200 служители могат да бъдат индивидуално оценени с бакшиш от пътниците.
Клиентите и досега можеха да дават бакшиши на екипажа, но сега политиката е сумите да се събират и да се поделят между всички членове на кабинния екипаж. От 1 януари 2019 г. бакшишите стават индивидуални, съобщава "Индипендънт".
„Оценяваме важната работа на нашите стюардеси и знаем, че нашите клиенти също го правят, така че даваме възможност на пътниците да дадат своя бакшиш за добре свършената работа”, заяви говорителят на Frontier Джонатан Фрийд.
"Какъв да е бакшишът е изцяло по преценка на клиента, а мнозина оставят", допълва той.
Плащането става върху таблетите, с които разполагат стюардите и стюардесите.
Асоциацията на полетните служители обаче, която представлява и служителите на Frontier, не смята, че въвеждането на тази мярка е в най-добрия интерес на членовете на екипажа или на пътниците.
„Ръководството въвежда опция за даване на бакшиш от пътниците с надеждата, че това ще разубеди стюардесите да се обединят в исканията си за справедливи трудови договори - и в опит да прехвърлят допълнителни разходи към пътниците“, заяви президентът на организацията Сара Нелсън пред Блумбърг.
Асоциацията се опитва от 2 години насам да предоговори работните клаузи за летателния персонал, като дори предвиждаше стачка през ноември м.г., която обаче бе отложена, именно по искане на кабинния екипаж на Frontier.
Говорителят на авиокомпанията заяви, че стюардесите са спечелили „милиони долари“ от бакшиши през последните три години.