Бъдещето на туризма: тенденциите, които трябва да знаете
Списъкът започва с нарастващия брой азиатски туристи
Международната консултантска компания Oliver Wyman публикува доклад за бъдещето на туризма. В него експертите очертават няколко ключови тенденции, които ще оформят индустрията в глобален и регионален мащаб. Списъкът започва с нарастващия брой азиатски туристи. Експертите прогнозират, че най-значително увеличение на търсенето на туризъм ще се случи в Азия. До 2030 г. 30% от международните туристи ще идват от азиатски страни.
Друга тенденция е дигитализацията, която стана още по-важна с развитието на технологиите и появата на ново поколение пътници, които имат познания за съвременното цифрово развитие. Списъкът продължава с друга тенденция на бъдещето - укрепване на позицията на споделената икономика.
Друга глобална тенденция е отговорният туризъм. С нарастващия недостиг на ресурси темпът на изменение на климата и бързото изчезване на много видове, пренаселеността и въздействието на човешките дейности на планетата се превръща в проблем. С увеличаването на броя на туристите по света се появяват различни стратегии за борба с безотговорността. Те включват ограничаване на броя на посетителите и ограничаване на достъпа до туристически обекти при определени условия. Освен това, много туристически и хотелски компании вече са се ангажирали да разработят технологии за подкрепа на устойчивостта на туризма.
Важна роля в бъдеще ще има персонализираното пътуване. Съвременните туристи оценяват индивидуалния опит въз основа на лични предпочитания и предишни пътувания. Според проучването 64% от потребителите смятат, че индивидуалното обслужване на клиентите е по-важно от скоростта на обслужване, а 94% от потребителите избират туристически компании, които предлагат индивидуален подход.
Затварянето на списъка на тенденциите е необходимостта пътниците да търсят уникални културни преживявания и желанието да пътуват сами. Между другото, около 50% от всички туристи пътуват сами, поне веднъж годишно и тази тенденция се очаква да нарасне.