Българите са похарчили близо 61 млн. лв. през Revolut за три месеца
През декември българските Revolut потребители са похарчили повече от тези в Гърция, Холандия, Белгия, Дания и Словакия
~ 2 мин.
За последното тримесечие на 2019 г. българските потребители на Revolut, които вече наброяват 140 000, са похарчили общо 60.7 млн. лв., съобщиха за Economic.bg от компанията. Любопитно е, че през декември разходите на потребителите у нас изпреварват тези в Гърция, където компанията стартира дейност около година по-рано, както и в Холандия, Белгия, Дания и Словакия.
Само през последния месец на миналата година сумата, изхарчена от българите през Revolut, възлиза на 24 млн. лв. За сравнение, през декември 2018 г. тя е била едва 1.53 млн. лв., което обаче е разбираемо предвид факта, че по онова време компанията все още не бе стартирала операции у нас.
Според данните, българските потребители през декември са направили разходи в четири основни направления: пазаруване (над 7 млн. лв.), хранителни стоки (над 3.5 млн. лв.), ресторанти (2.7 млн. лв.) и развлечения (над 1.8 млн. лв.). Във всяко от тях се наблюдава ръст, уточниха от Revolut.
Въз основа на трансакционни данни компанията заключава, че над 10 000 от нейните потребители в България са пътували в чужбина за периода 1 декември 2019 г. - 2 януари 2020 г. Най-предпочитаните дестинации за пътуване за нашите сънародници по време на празниците са били Великобритания, Германия и Австрия, като миналата година Сърбия е заемала мястото на Австрия в челната тройка.
Възможност за отваряне на левови сметки има от март миналата година. Месец по-късно британският финтех стъпи официално в България, когато услугата вече се използваше от 30 000 души. Със старта на дейността си тук Revolut си постави за цел до края на 2019 г. да има 100 000 потребители. Днес компанията е преизпълнила плана си – ползвателите на приложението са 140 000. Бизнес потребителите пък вече са 1400.
За цялата 2019 г. Revolut успя да привлече 125 хиляди потребители към своето приложение. Компанията беше първата, която пусна Apple Pay на редица европейски пазари, в това число и българския, и продължи да разширява портфолиото си от продуктови като платформата за търговия с акции без комисионна, лансирана през август 2019 г. През идните месеци се очаква Revolut да стартира дългоочаквания Revolut Youth, насочен към потребители на възраст под 18 години, които ще могат да свържат акаунта си с този на родителите си.