БДЖ официално избра Deutsche Bahn за покупката на вагоните втора ръка
Според германските железници предложената цена за 76-те вагона в общ размер на над 30.4 млн. лв., „няма аналог в ЕС“
„БДЖ – Пътнически превози“ официално финализира процедурата по пряко договаряне за покупка на 76 вагона втора ръка, които бяха договорени от министъра на транспорта Георги Гвоздейков и Deutsche Bahn. Без изненади Комисията е провела преговори и класира като изпълнител подразделение на германските железници - DB Fernverkehr AG.
Решението е подписано на 26 март от управителя на държавното пътническо дружество инж. Венцислав Славков. Припомняме, че процедурата стартира в началото на март, като главната цел бе да официализира започнатите преди това преговори между министъра и германските железници.
Както Economic.bg съобщи преди седмица ценовото предложение на германските железници е по-високо с около 743 хил. лв. от първоначално обявената прогнозна цена. От пресцентъра на ресорното ведомство обясниха, че това е така заради постигната договореност транспортът на вагоните да бъде организиран от изпълнителя. Сега това се потвърждава и от протоколите към процедурата.
От документацията, качена в ЦАИС, става ясно, че преговорите между БДЖ-ПП и представителите на DB Fernverkehr AG са проведени на 21 март. В тях се посочва
участникът изтъкна, че предложената цена е само и изключително за БДЖ-ПП, като същата няма аналог в ЕС и като такава тя не търпи промяна.“
Крайната цена, на която БДЖ-ПП, ще закупи вагоните е в размер на над 30.4 млн. лв. без ДДС. Допълва се, че в хода на преговорите е констатирано, че предложената цена от участника обхваща два компонента:
- Цена за придобиване – малко над 391. 1 хил. лв. без ДДС за вагон, като общата стойност на всички вагони е малко над 29.7 млн. лв. без ДДС. Толкова бе и първоначално обявената прогнозна стойност.
- Съпътстващи разходи по доставка до България – малко над 743 хил. лв. без ДДС.
Компанията и участникът се споразумяха, че в договора ще бъде създаден нов член, касаещ изпълнението и плащането на втората дейност, като същата ще бъде заплатена в отделна банкова сметка“, се посочва в документацията.
Върху цената за придобиване няма да се начислява ДДС, тъй като за вътрешнообщностно придобиване на стоки от страни членки на ЕС се прилага режима за обратно начисление и за доставчика ДДС ставката е нулева.
Към договора ще бъде добавен график, касаещ сроковете на плащане и доставка. Всичките 76 вагона ще дойдат на четири партиди, всяка по 19 вагона. Периодът на плащане на първата партида ще е между 15-19 април, а всяка следваща ще е в период на две седмици след предшестващата я. Доставката на всяка партида ще започне до три работни дни след заплащането й.