Bentley загуби правата за марката върху облеклата си
Компанията търси възможности да обжалва
~ 2 мин.
Bentley Motors загуби дългогодишна съдебна битка с малка семейна фирма, което може да означава, че производителят на луксозни автомобили трябва да унищожи цялото си марково облекло.
Върховният съд в Лондон в петък постанови, че Bentley Motors е нарушила търговски марки, собственост на базираната в Манчестър Brandlogic, която притежава марката Bentley Clothing.
Bentley Motors заяви, че компанията е "изключително разочарована" от решението и добави, че ще разгледа възможностите за обжалване, пише "Гардиън".
Ако не получи разрешение да обжалва, Bentley Motors може да бъде принудена да унищожи запасите си от маркови дрехи - включително тези, носени от персонала в обектите на компанията за продажба, или да го предаде на Brandlogic. Съдът също може да присъди обезщетение.
Британският автомобилен производител, който е собственост на германския Volkswagen, прави луксозни автомобили в Крю, чиито цени започват от около 135 000 британски лири за най-евтиния модел, достигащи до над 275 000 паунда, преди да бъдат добавени екстри.
Компанията прави и дрехи със същата марка. Уебсайтът на Bentley Motors все още предлага разнообразие от дрехи, носещи марката Bentley, включително кожено яке за 2400 британски лири, трикотажни джъмпъри на стойност 215 паунда, както и набор от поло-ризи за бащи и деца за £167.
Адвокатите на производителя на автомобили твърдят, че не може да има объркване между двете марки. Въпреки това, в своето решение съдия Хакън пише, че търсенето на търговска марка би разкрило, че марката „Bentley“ не може да бъде използвана.
Bentley Clothing, сега собственост на Brandlogic, започват да продават дрехи през 1962 г., а дрехите й преди това се продават в магазини като House of Fraser и Fenwick. Компанията прави тениски, суитчъри и шапки за мъже, жени и деца, на цени между 25 и 45 паунда.
Кристофър Лийс, директор на Brandlogic, заяви, че е „много облекчен“ от решението, и се надява, че това ще му позволи да започне да развива бизнеса с дрехи Bentley Clothing, който е спаднал до годишен оборот от по-малко от 100 000 британски лири, при пик от над 5 милиона паунда.
"Това е дългогодишна битка и тя създаде много трудности на моето семейство", коментира той.
Върховният съд в Лондон в петък постанови, че Bentley Motors е нарушила търговски марки, собственост на базираната в Манчестър Brandlogic, която притежава марката Bentley Clothing.
Bentley Motors заяви, че компанията е "изключително разочарована" от решението и добави, че ще разгледа възможностите за обжалване, пише "Гардиън".
Ако не получи разрешение да обжалва, Bentley Motors може да бъде принудена да унищожи запасите си от маркови дрехи - включително тези, носени от персонала в обектите на компанията за продажба, или да го предаде на Brandlogic. Съдът също може да присъди обезщетение.
Британският автомобилен производител, който е собственост на германския Volkswagen, прави луксозни автомобили в Крю, чиито цени започват от около 135 000 британски лири за най-евтиния модел, достигащи до над 275 000 паунда, преди да бъдат добавени екстри.
Компанията прави и дрехи със същата марка. Уебсайтът на Bentley Motors все още предлага разнообразие от дрехи, носещи марката Bentley, включително кожено яке за 2400 британски лири, трикотажни джъмпъри на стойност 215 паунда, както и набор от поло-ризи за бащи и деца за £167.
Адвокатите на производителя на автомобили твърдят, че не може да има объркване между двете марки. Въпреки това, в своето решение съдия Хакън пише, че търсенето на търговска марка би разкрило, че марката „Bentley“ не може да бъде използвана.
Bentley Clothing, сега собственост на Brandlogic, започват да продават дрехи през 1962 г., а дрехите й преди това се продават в магазини като House of Fraser и Fenwick. Компанията прави тениски, суитчъри и шапки за мъже, жени и деца, на цени между 25 и 45 паунда.
Кристофър Лийс, директор на Brandlogic, заяви, че е „много облекчен“ от решението, и се надява, че това ще му позволи да започне да развива бизнеса с дрехи Bentley Clothing, който е спаднал до годишен оборот от по-малко от 100 000 британски лири, при пик от над 5 милиона паунда.
"Това е дългогодишна битка и тя създаде много трудности на моето семейство", коментира той.
Brandlogic за първи път се обръща към автомобилния гигант относно въпроса със запазената търговска марка през 1998 г., но Bentley Motors продължава да прави дрехи, носещи името Bentley.
Съдията казва, че според него Bentley Motors е взела „съзнателно решение“ постепенно да увеличи известността на логото си „с надеждата това да не предизвика реакция от Bentley Clothing“.
В изявление Bentley Motors казва: „Bentley Motors е основана преди 100 години и е международно призната марка, оперираща на 60 различни пазари по света. Ние продаваме дрехи повече от 30 години в Обединеното кралство и в нито един момент няма доказателства за объркване с търговската марка на друга компания."