„Безконтактните“ продажби на коли в Китай тръгват нагоре
Компанията Geely предлага тест драйв без клиентите да трябва да посещават физическия магазин
Все повече автомобилни производители започнаха да засилват продажбите си онлайн в Китай заради разпространението на коронавируса. Голяма част от купувачите се отдръпнаха от шоурумите заради заразата и затова производителите са принудени да търсят алтернативен начин за продажби, съобщава BBC.
Сред автомобилните производители, които започнаха активна кампания по предлагане и продажба на автомобили онлайн са китайската компания Geely, Tesla, BMW и Mercedes-Benz. Тенденцията идва на фона на отчетения спад в продажбите на автомобили в Китай. През първата половина на февруари индустрията отчете спад от 92% заради разразилата се епидемия.
Geely официално обяви, че вече всичките ѝ клиенти могат да дават поръчки онлайн. Освен това най-големият производител на автомобили в Китай заяви, че предлага тест драйв без клиентите да трябва да посетят физическия магазин на компанията, защото автомобилът ще бъде докаран директно до адреса на купувача. Geely го нарича напълно „безконтактна“ услуга за закупуване на превозни средства.
Mercedes-Benz заяви, че работи в тясно сътрудничество със своите китайски дилърски партньори, за да подкрепи онлайн каналите му. „Предвид настоящата ситуация, ние разширихме нашите онлайн продажби и наблюдаваме положителен резултат“, заяви говорител на германския производител на автомобили.
Консултантската фирма Frost & Sullivan изчислява, че почти 825 000 нови превозни средства са били продадени онлайн в световен мащаб през 2019 г., чрез онлайн финансиране или чрез частично плащане онлайн. Тя изчислява, че до 2025 г. 6 милиона превозни средства ще бъдат продадени чрез онлайн платформи и казва, че „коронавирусът ще даде тласък на дигиталната търговия на дребно за автомобили“. Производители на автомобили като Tesla и BMW също започнаха да рекламират продуктите си онлайн, тъй като китайските власти предупреждават хората да стоят далеч от публичните места.