„Билла“ прави електроенергия от отпадъци
През 2015 г. над 626 тона отпадъци са превърнати в компост и биогаз
Над 30%, или 626 тона, от биоразградимите отпадъци, генерирани от BILLA България през 2015 г., са били преработени в столичното предприятие за третиране на отпадъци - инсталация „Хан Богров“. Те са оползотворени и превърнати в компост и биогаз, използван за производство на електроенергия.
През 2015 г. BILLA стана първата и единствена голяма търговска верига, която стартира директно сътрудничество с общинското предприятие, като този съвместен проект е изключителен за България. Проектът е дългосрочен, като целта е до няколко години неговият обхват да бъде разширен, така че да се реализира на територията на цялата страна. Това би било възможно, ако дотогава бъде изградена подходяща инфраструктура.
„В началото на 2015 г. си поставихме за цел да оползотворим през годината около 30% от общото количество биоразградими отпадъци – това вече е факт. Целим не просто да намалим въглеродните емисии, които генерираме, а да стимулираме отговорно отношение към използването на природните ресурси. Стремим се да оставим възможно най-малък отпечатък върху околната среда и да направим бизнеса си още по-устойчив“, коментира Бойко Сачански, Управител на BILLA България.
Над 1000 служители на BILLA са преминали през специален инструктаж и ефективно обучение как да отделят биоразградимите отпадъци, които няколко пъти седмично се транспортират от всички BILLA магазини в София до инсталацията „Хан Богров“.
С този проект BILLA допринася за получаването на компост и биогаз в инсталациите на столичното предприятие, което годишно произвежда над 5 млн. киловат часа електроенергия, получени от около 20 000 тона биоотпадъци.
Компанията е част от немската REWE Груп, един от европейските лидери в търговията и туризма. В момента за REWE Груп работят 330 000 служители в около 15 000 магазина в 12 европейски страни, осигурявайки оборот от около 51,1 млрд. евро.
BILLA България е представена в 35 града в страната с 98 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.