Биодобавката в горивата е опасна за старите коли
Сега ставката е 8%, а в закона се предвижда догодина да се увеличи до 9%, обясни директорът на Shell
Биоетанолът в бензина увеличава корозията на двигателите и може да е вреден за автомобила. Затова от Българската петролна и газова асоциация (БПГА) предлагат процентът му в горивото, което се зарежда на бензиностанциите, не само да не се увеличава, но дори да се намали. Това каза по време на работна среща Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell и член на Управителния съвет на БПГА.
Тя обясни, че корозията на двигателите е опасна най-вече за старите автомобили, а автопаркът в България като цяло е такъв.
Сега ставката е 8%, а в закона се предвижда догодина да се увеличи до 9%, а в повечето държави в Европа е до 5%.
„Повечето от параметрите на горивата, които се предлагат в Европа, са еднакви. Разликите идват от климатичните проблеми и съображението на страните, а в някои от държавите съдържанието на биокомпонентата в различните видове горива има известни разлики заради температурните разлики“, каза Славейкова.