Какви са правата ни при забавена поръчка от електронен магазин?
Онлайн ориентираните потребители могат да попаднат в много и различни ситуации при пазаруване от електронни магазини. Неспазването на срока за доставката от страна на продавача е едно от положенията, които безспорно могат не само да провалят плановете ни, но и сериозно да ни объркат какви са правата ни и как да постъпим.
Срокове за доставка
Всеки електронен магазин следва да посочи сроковете, в които се ангажира да достави направените от клиентите поръчки. Нашата задача е да се запознаем предварително с тях и да ги имаме предвид, която избираме от кой търговец да пазаруваме.
Разваляне на договор за продажба
Ако не е уговорен конкретен срок за доставка и стоката се забави повече от 30 дни, има възможност да договорите допълнителен срок, но само и това устройва и Вас. В случай че търговецът не успее да изпълни задължението си до края на този допълнително уговорен срок, може да поискаме разваляне на договора. Тогава той ще трябва да ни възстанови всички заплатени от нас средства за покупката, ако сме направили плащания.
Отказ от покупката
Когато срокът за доставка е бил определящ да изберем да пазаруваме от конкретен търговец и той не спази този срок, ние може да настояваме, че спрямо нас е насочена нелоялна търговска практика. При доказването на това обстоятелство за потребителя възниква правото да поиска разваляне на договора на основание неспазения срок за доставка, а за търговеца – задължението да уважи това искане на клиента си.
Примери за подобни случаи са покупка, която е предназначена за специално събитие, спешна необходимост от стоката, за да бъде спазен срок по други договорни отношения и др.
Некоректен търговец
Често неприятните ситуации със забавени практки все пак намират добра развръзка при разумна и градивна комуникация. Проблемът може да остане неразрешим по доброволен начин, ако търговецът откаже съдействие или каквато и да било обратна връзка. Тогава потребителят трябва да потърси съдействие от институциите, които да приложат правомощията си и по административен или съдебен ред нарушителят да изпълни задълженията си и да понесе предвидените в закона глоби и мерки.
Съвместна тематична рубрика с платформата „Ние, потребителите“, в която информираме потребителите за правата им.