Бизнес авиацията възстанови 70% от работата си
Търговските полети през юни са едва 50% спрямо същия месец на миналата година
Работата на световната бизнес авиация
продължава да се възстановява след първите три критични месеца на кризата,
предизвикана от коронавируса. Така през юни количеството на корпоративните
чартърни полети се е увеличило до 70% спрямо нивото от юни 2019 г., сочат
последните данни на агенция WingX Advance. Това означава, че бизнес авиацията
се възстановява много по-бързо, отколкото търговските полети на авиокомпаниите
– пътнически и карго, при които възстановяването е 50% спрямо юни миналата
година.
Търсенето на услугите на бизнес авиацията в САЩ показва най-голям ръст след глобалния срив през април, става ясно още от анализа на WingX Advance. През втората половина на юни обаче най-високо е било търсенето на бизнес полети в Европа, отчитат от агенцията.
Оказва се, че възстановяването на корпоративните полети зависи и от големината на салона на бизнес джетовете, става ясно още от анализа на WingX Advance. Бизнес самолетите, клас ULR (ultra long range) са изпълнили с 50% по-малко полети от юни 2019 г., тези от клас LC (large-cabin) – 43% по-малко, MS (midsize) – са летели 33% по-малко, SMS (super midsize), както и турбовитловите самолети – с по 28% под нивото от юни 2019 г., а леките и ултралеките бизнес джетове са били най-малко засегнати от кризата – полетите им са паднали съответно с 22% и 19% под нивото от юни 2019 г.
По-голямата част от бизнес полетите през юни са осъществени от самолети - корпоративна собственост. Организирането на чартърни полети от специализираните в бизнес авиацията авиокомпании все още остава много под нивото от миналата година.