„БМФ Порт Бургас“ стартира блок-влак превози до интермодалния си терминал в София
Частният пристанищен оператор си партнира с контейнерна линия Maersk и „ПИМК Рейл“, като ще транспортира контейнери със стоки за мебелна верига Jysk
Частният пристанищен оператор „БМФ Порт Бургас“ АД, концесионер на пристанищните терминали „Бургас Изток-2“ и „Бургас Запад“, стартира блок-влак от пристанище Бургас до своя „Сух Порт София“ – интермодален терминал в Индустриална зона „Божурище“.
Проектът е съвместна разработка между „БМФ Порт Бургас“, контейнерна линия Maersk и „ПИМК Рейл“ АД и предвижда транспортиране на контейнери със стоки за мебелната верига Jysk, чийто логистичен център е разположен само на 2 километра от интермодалния терминал в Божурище.
Стартирането на регулярния сервиз бе обявено на официално събитие на територията на „Сух Порт София“, където представители на медиите бяха запознати с разработването на концепцията за блок-влака и плановете за бъдещото му развитие.
За мен е голямо удоволствие да обявя тази важна стъпка за Maersk. Ние сме тук днес, за да открием тази жп интермодална услуга близо до София. Тя не би била възможна без нашите партньори – „БМФ Порт Бургас“, „ПИМК“ и Jysk. Благодарим им, че помогнаха да изградим това бизнес решение и да предоставим услуги с добавена стойност за клиентите в България“, коментира Драгош Думитреску, мениджър на Maersk за Румъния и България.
Той отбеляза, че общото партньорство ще позволи на Maersk да продължава да върви по пътя на иновациите и да е сред компаниите, за които не само печалбата е важна, но и въздействието на операциите върху околната среда.
Капацитетът на влака е 34 контейнера. Всяка седмица от Бургас до Божурище и обратно се организират от един до два влака. Този начин на транспортиране на стоките позволява на Jysk да намали значително карбоновия отпечатък от доставките си и респективно от цялостната си дейност.
Ние винаги търсим нови решения, така че да създадем стойност за клиентите ни, оценявайки въздействието на операциите ни“, коментира Думитреску за economic.bg.
Превозът на товари с блок-влак, който предлага „БМФ Порт Бургас“, е било най-доброто зелено решение на пазара. Именно заради това Maersk се доверява на частния пристанищен оператор.
Ние сме много внимателни, когато избираме нашите партньори не само тук, но и в цяла Европа. Смятаме, че тяхното решение е най-доброто на пазара. Дискутирахме го, обсъждахме го и повярвахме, че може да го направим“, допълни мениджърът на Maersk за България и Румъния.
Той подчерта екологичното значение на интермодалната услуга, която ще позволи на компанията да превозва стоки директно от пристанището в Бургас до София, където Maersk транспортира 70% от обемите си. Тя е поела ангажимент да достигне нетната нула до 2035 г.
Движим се в правилната посока и сме на прав път, защото прехвърляме голяма част от нашите обеми от камиони към влакове, не само в България, но и в Румъния.“
По думите му в цяла Европа се наблюдава трансформация към интермодалност, която придобива все по-голямо значение за транспортните и логистични компании. Maersk следва тази тенденция. На въпрос какви са обаче предизвикателствата в България по отношение на интермодалността, Думитреску отговори:
Мисля, че инфраструктурата се нуждае от малко... да кажем подобрение и това е меката дума, която използвам. Правителството трябва да погледне малко повече на това решение и да разбере, че бъдещето на транспорта не е в задръстването на пътищата с камиони, а в използването на този по-ефективен и екологичен начин за правене на бизнес в железопътния транспорт.“
На събитието присъстваха Борис Балев – изпълнителен директор на „БМФ Порт Бургас“ АД, Драгош Думитреску – мениджър на Maersk за Румъния и България, Венцислав Чавдаров – логистичен директор Балкани, JYSK ДЦБ, представители на „ПИМК Рейл“ АД, както и партньори на компаниите.