Смяна в плана – BMW залага на дизайн и рециклиране за свиване на разходите
Компанията се отказва от инвестицията си в минно дело
BMW ще заложи на ефективен дизайн и рециклиране, за да намали разходите си за батерии за електрическите си модели. Освен това се отлага и инвестирането в минно дело, каза финансовият директор на компанията в петък.
Не смятаме, че е правилно да инвестираме в мини. Смятаме, че е по-важно да работим в посока рециклиране“, каза в интервю главният финансов директор Николас Петер, цитиран от Reuters.
Петер обяви, че компанията е преминала през силно първо тримесечие и не вижда причина да се съмнява в способността ѝ да постигне прогнозата си за марж от 8-10% през 2023 г.
Намаляването на разходите за батерии, повечето от които идват от суровини, е основното предизвикателство за производителите на автомобили, които се опитват да генерират печалби от електрически превозни средства (EV), еквивалентни на тези, получени от автомобили с двигател с вътрешно горене – цел, която BMW се надява да постигне със своя „Neue Klasse“. Линията само за електромобили стартира в средата на десетилетието.
Някои, като Volkswagen, залагат много на разширяване на собственото си производство на батерии и инвестиране в мини, за да осигурят контрол надолу по веригата на доставки.
Mercedes-Benz заяви в четвъртък, че е взел „фундаментално решение“ да насочи капитал към минното дело и е създал офис за суровини в Канада, където подписа споразумение за суровини миналата година.
BMW възприема различен подход, като се фокусира върху създаването на търсене чрез производство на автомобили и разчита на партньори с повече опит за изграждане на широкомащабна инфраструктура, необходима за електрификация.
Финансовият директор на BMW казва, че въпреки че компанията вярва в рециклирането вместо добива като начин за извличане на критични минерали и има съоръжение за рециклиране на акумулаторни клетки чрез съвместното си предприятие в Китай, то не вижда необходимостта от разработване на големи собствени съоръжения за рециклиране на батерии.
„С развитието на нашия бизнес ние създаваме мотивация за инвестиране – но не е необходимо сами да развиваме големи съоръжения за рециклиране на батерии“.
Инвестирането в технологии, изискващи по-малко критични суровини, включително автомобили, задвижвани с водород, е друг начин, по който BMW планира да намали разходите.
Компанията е единственият голям германски производител на автомобили, който работи върху задвижван с водород пътнически автомобил, чийто главен изпълнителен директор Оливър Зипс каза, че може да си представи да започне серийно производство през втората половина на десетилетието, ако други индустрии се засилят, за да помогнат за осигуряването на водородна мрежа за зареждане.