BMW увеличи със 100% продажбите на електромобили
Като цяло търсенето на автомобили на групата се е свило през 2022 г.
Германското дружество BMW Group е пласирало двойно повече електромобили през миналата година спрямо 2021 г., става ясно от доклад на компанията. Продадени са общо 215 755 напълно електрически превозни средства от марките BMW и Mini, като за сравнение, през 2021 г. те са били общо 103 855, което е ръст от 107.7%.
С общо около 2.4 милиона автомобила, продадени от BMW Group през 2022 г., електрическите автомобили представляват дял от 9% от продажбите. За 2023 г. групата се стреми към 15% дял на изцяло електрическите превозни средства в общите продажби.
Като цяло марката BMW е продала 372 956 електрифицирани превозни средства (включително Plug-in хибриди) през миналата година, с 35.6% повече в сравнение с 2021 г.
Броят на продадените електрифицирани модели Mini (вкл. PHEV) се увеличи с 14.3% до 60 839 автомобила, което представлява около 21% от общите глобални продажби на марката през 2022 г. Изцяло електрическият Mini Cooper SE отново беше най-добрият за марката, като през миналата година 43 744 броя от модела са продадени по целия свят, което е увеличение от 25.5% в сравнение с предходната година.
Междувременно глобалните продажби на автомобили BMW, MINI и Rolls-Royce като цяло през последната година са намалели с 4.8%. Спадът се дължи на недостиг на резервни части, блокирания в Китай и конфликта в Украйна, казаха от компанията.
В същото време ситуацията се подобри през втората половина на годината, което доведе до значително увеличение на продажбите през четвъртото тримесечие в сравнение със същия период на предходната година.
В Европа, където компанията присъства на пазарите в 24 държави, продажбите на автомобили са намалели със 7.5% през миналата година (до 877 369). През четвъртото тримесечие обаче показателят се покачва с 10.9% (до 247 551).
BMW намали продажбите в Китай през 2022 г. с 6.4% (до 791 985), но през октомври-декември те се увеличиха с 12.7% (до 199 112).
Продажбите в САЩ са намалели с 1.3% през годината (до 361 892), но са нараснали през четвъртото тримесечие с 11.1% (до 112 057).
През 2022 г. компанията е увеличила продажбите на мотоциклети и скутери с 4.4% до 202 895 броя.
Оставаме напът за ръст на рентабилността през 2023 г.“, се казва в изявление на дружеството. „Следващото важно ниво тази година е 15% от общите ни продажби да идват от изцяло електрически превозни средства.“
„Нашата силна продуктова гама е най-добрият отговор на предизвикателната среда – и ни позволи да удвоим повече от два пъти продажбите си на напълно електрически превозни средства отново през 2022 г.“, каза Питер Нота, член на Управителния съвет на BMW AG. „Ние сме уверени, че можем да надградим този успех през 2023 г., тъй като продължаваме да виждаме особено голям прием на поръчки за нашите напълно електрически модели“, добави Нота.
След спирането на i3 тази година (все още най-добре позиционираното електрическо BMW в германската статистика), базираната в Мюнхен компания в момента предлага iX1, iX3, i4, iX и i7 като BEV модели. През настоящата година i5 трябва да бъде представен като електрически модел в серия 5.