Boeing отлага пускането на самолета за свръхдълги полети 777X
Компанията все още се бори с негативните последици от кризата с модела 737 MAX
Авиационният производител Boeing обяви, че отлага пускането на самолета за много далечни разстояния от версията 777X, предаде Ройтерс. Причината е, че компанията все още се бори с негативните последици от кризата с модела 737 MAX и с проблеми относно двигателя за самолетите 777X.
Вече шести месец продължава принудителното приземяване ан самолетите 737 MAX след двете смъртоносни катастрофи с този модел. Производителят на самолети също така има проблем с двигателите на новата версия за далечни пътувания, което наложи отлагането на първия полет със 777-9 за 2020 г.
Забавянето на по-слабо продавания 777-8 също ще затрудни компанията да предостави новия модел в съответствие с графика на австралийската авиокомпания Qantas Airways за 21-часови непрекъснати полети между Сидни и Лондон. Авиокомпанията се надяваше първите доставки на самолетите да се осъществят през 2022 г., а най-дългият пътнически полет в света да стартира през 2023 г.
"Прегледахме графика на нашата програма за развитие и нуждите на настоящите ни клиенти за 777X и решихме да коригираме графика", заяви говорителят на Boeing Пол Бергман, като добави, че производителят остава ангажиран с модела 777-8. По думите му корекцията намалява риска в програмата за развитие на компанията и осигурява по-безпроблемен преход към 777-8.
Решението означава, че инженерите на Boeing са замразили работата по разработването на версията за ултра далечни разстояния 777X. Забавянето обаче може да застраши конкуренцията с европейския съперник Airbus за пазарен дял при пътуванията на много далечни разстояния, пише още изданието.
Двете компании са представили своите окончателни оферти на Quantas, а предлаганите от тях самолети могат да изминат разстоянието от 17 000 км между Сидни и Лондон. Австралийският авиопревозвач все още не е взел решение, но се очаква това да се случи до края на тази година.
Единствените клиенти на Boeing към днешна дата за модела 777-8 sa Emirates и Qatar Airways, които са поръчали съответно 35 и 10 броя от него.