Боян Томов: Проблемът в образованието ни е достъпът до технологиите
Неправителственият сектор трябва да направи анализ на образованието и така ще се откроят проблемите
На дневен ред не трябва да се поставят различните видове иновативно училище, а това дали учителите и учениците имат достъп до различна техника. Това заяви Боян Томов – организатор на конференцията „Образование от А до #. Иновативното училище“ и медиен издател по "Нова телевизия".
"Големият проблем е равният достъп – имаме ли такъв на деца и учители до технологии. Големият въпрос е не се ли забавихме с това повече деца и учители да могат да държат в ръцете си различни устройства", заяви той.
„Много неща са възможни в нашата страна, стига да искаме и стига да сме последователни“, смята той. По думите му на конференцията преди дни са се чули различни идеи и инициативи, но най-големият проблем е равният достъп на деца и учители до технологиите.
„Един от проблемите на българския учител е, че той е свикнал на живата връзка. Друг проблем е да не забравим и загубим във времето учителя, и да останем само с компютъра и с различните дигитални уроци“, коментира той и добави, че учителят е длъжен да се адаптира към новите технологии.
Томов обясни, че има читалища, в които няма компютърни зали. Той припомни, че МОН е дал средства за WiFi зони в училищата, и изрази мнение, че по този начин могат да се изградят и компютърни зони с качествени технологии.
Томов е категоричен, че ако неправителствения сектор направи анализ на образованието, ще се откроят различни проблеми.
Темата коментира и експертът Станислав Христов от Центъра за творческо обучение - единственият официален партньор на Google за образованието в България. „Смятам, че сме натрупали достатъчно опит, но той започна да се трупа няколко години по-рано. Ние работим за това училището да бъде в облака от няколко години насам. Това решение не е в следствие на пандемичната ситуация, ще го има и занапред. Това е просто нещо – всеки учител и ученик да имат акаунт в мрежата на училището. С този профил ще се знае всичко за всеки един ученик. По този начин може да бъде проследено цялото развитие на всеки ученик, а същевременно той ще има достъп до учебния материал“.