Буря с лични данни е напът да застигне и Mesrcedes
Автомобилният производител използва датчиците за местоположение, за да си оправя сметките с нередовни клиенти
~ 2 мин.
Mercedes-Benz използва сензори за местоположение за следене и връщане на превозни средства в Обединеното кралство в случаите, когато шофьорите изостават с плащанията. Казусът повдигна въпроси за поверителността на личния живот и провокира политически призиви за стартиране на разследване.
Датчиците за местоположение са монтирани в повечето нови превозни средства в Европа и предназначението им е свързано със случаи на катастрофи. Германската луксозна марка обаче понякога активира тракерите, за да намери и да си върне автомобили.
По думите на говорител на компанията, шофьорите се сами се съгласяват на проследяването, когато подписват финансови споразумения с автомобилния производител. Действия за намиране на превозното средство се предприемат само, ако условията на договора са нарушени от клиента, посочва още той.
„Този процес на обратно изкупуване се използва в няколко изключителни случая, когато клиентите не изпълняват или нарушават финансовото споразумение и многократно са отказали да върнат превозното си средство“, обяснява говорителят. „Искаме също да подчертаем, че това не означава постоянно проследяване“, изтъква още той.
За методите на проследяване първи съобщи британският вестник The Sun, като новината предизвика дебат относно личния живот. Бившият министър по Brexit Дейвид Дейвис също поде въпроса и призова правителството да проучи казуса.
От март 2018 г. всички нови автомобили и лекотоварни микробуси, произведени в Европейския съюз, трябва да бъдат оборудвани с eCall - устройство, което може да предава данни, включително местоположението на превозното средство, до спешните служби в случай на катастрофа. Системата трябва да предава базови данни, като типа автомобил, използваното гориво, време на произшествието, точно местоположение и брой пътници. По регламент тя остава „заспала“, докато не се случи сериозна авария.
Никой от другите производители на автомобили не е коментирал своите политики за проследяване досега.
Това, което правят Mercedes е технически законно, казва Кристофър Уедхед, технологичен лидер за Privacy International. Той обаче обръща внимание, че случаят отваря вратата към друг, по-дълбок проблем, а именно, че степента на наблюдение на шофьорите нараства все повече.