Да засилим продажбите
Клиентът знае отговора как бизнесът да се променя в сегашната ситуация, твърди Неви Коева
Невяна Коева има свой път в бизнеса. Започва кариерата си като програмист, но появата на проблеми, търсенето и намирането на решения постепенно я насочват към маркетинга и я превръщат в предприемач с редица умения. Когато започва да предлага собствена разработка IT продукти, разбира, че всеки от тях е просто инструмент, а в основата стои човекът. Нейна страст е дигитализацията на процесите с цел скалиране. Бизнесът може да расте по два начина - чрез хора или чрез технологии. Растежът чрез технологии е първата стъпка. И когато всичко, което е могло, е автоматизирано, идва ред да се фокусираме върху хората в компанията. Затова Неви Коева създава Бизнес академия, чрез която води обучения, но предлага и комплексни консултантски услуги, които помагат на малкия и средния бизнес да придобие цялостен поглед върху своята дейност. В условията на сегашната извънредна за бизнеса ситуация помощта й може да е въпрос на оцеляване. Ето виждания и препоръки от нея:
Твърди се, че няма достатъчно хора. На пазара обаче има ценни кадри, но никой не иска да вземе по-малко от диамант. Те струват скъпо, а голяма част от бизнеса вече не е в стабилно финансово състояние. Затова хора, които притежават определени умения и личностни качества, може допълнително да бъдат обучени. Ако бизнес процесите на компанията са добре описани, новопостъпващите лесно ще да навлизат в работата. В момента
бързината е изключително важна
но заради пандемията се загуби комуникацията с клиентите, пострада и комуникацията между хората в екипите. Това доведе до забавяне на продажбите и повлия на прозрачността на системите за управление на бизнеса, което се отрази и на резултатите.
От решаващо значение за всяка компания е да създаде база данни на сегашните си клиенти.
Комуникацията
с тях трябва да се активизира, за да се стигне до повторни продажби. Следващата стъпка е изграждането на клиентска база с потенциални клиенти. Всеки бизнес може по подходящ начин да влезе в комуникация с клиентите и партньорите си.
Факт е, че става пренареждане и фирмите са в особен период заради пандемията. И в тази нова ситуация те трябва да определят кои са най-важните им задачи за решаване. Разбира се, за да се съживи бизнесът, най-напред трябва да се съживят продажбите. Структурните промени вътре в компаниите може да почакат. Затова, ако все още не сте го направили,
актуализирайте клиентската си база данни
и в нея да има поне два канала за достъп към всеки - имейл и телефон. Месинджър ботовете също са ефективни. Особено в празничен период може да се организират томболи и игри, чрез които да се събере нова база данни, ако спецификата на дейността го позволява.
Компаниите трябва да си поставят актуални бизнес цели. Те със сигурност имат нужда от нова комуникационна стратегия, направена след
анализ на сегашното поведение на потребителите
и клиентите. С тях трябва периодично да се води разговор, в който да се изяснява от какво самите те имат нужда и кое би им било от полза. Направете анализ и на продуктите и услугите, които предлагате, и преценете как да се пренастроите към новото търсене. Така ще се раждат иновации, към които ще има интерес. Бизнесът трябва да се променя бързо. Но как? Този отговор го знае само клиентът.