Daimler очаква голяма конкуренция от Google, Apple и Alibaba
Германският автомобилен гигант вярва, че технологичните компании ще се боят активно за пазарен дял при електромобилите
Главният изпълнителен директор на Daimler вярва, че ще се сблъска със силна конкуренция от страна на технологични гиганти като Google, Apple и Alibaba, ако решат да пуснат свои електрически превозни средства. Последните доклади са, че големите компании ще започнат да продават собствени електромобили, като вече участват в различни обединения за разработване на необходимия хардуер и софтуер, пише Reuters.
„Ще има силна конкуренция“, заяви главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус в интервю за CNBC, попитан дали се притеснява, че технологичните компании навлизат на пазара на електрически превозни средства. „Когато индустрията преминава през трансформация, мисля, че е естествено новите играчи да гледат към нея“, каза той.
Калениус добави, че Daimler „ще разгледа какво представлява марката и ще пренесе това в следващата технологична ера“, добавяйки, че компанията ще може да надгражда позициите си, ако се справи добре.
Неговите коментари идват, когато Mercedes-Benz, собственост на Daimler, пуска електрическа версия на своята луксозна S-класа.
„Това е нещо като начало на нова ера“, каза Калениус, преди да добави, че около новото превозно средство има много „любопитство“.
Цените за луксозния седан ще бъдат обявени през лятото, но Калениус заяви, че Daimler очаква огромен интерес от момента, в който той започне да се продава.
Той добави, че променливите разходи са по-големи при превозни средства с голяма електрическа батерия, отколкото при превозни средства с традиционен двигател с вътрешно горене. „Нашата задача през това десетилетие на трансформация е от една страна да намалим променливите разходи и да възстановим във всички наши сегменти паритета при маржа на печалбата“, каза Калениус.
Технологията на електрическите превозни средства е все още в зародиш и има много работа, продължи той. „Ще бъде мащабирана и ще имаме технологично развитие. Оптимист съм, че ще успеем да възстановим маржовете, с които сме свикнали.“
Daimler срещу Tesla
Акциите на Daimler скочиха рязко през последните 12 месеца, като нараснаха с повече от 175% на годишна база, за да се търгуват на цена от 77.35 евро за акция в петък. „Имаме положителен тласък при акциите си“, каза Калениус, добавяйки, че това се дължи на подобрените финансови резултати и „технологичната стратегия на компанията за бъдещето“.
Пазарната капитализация на Daimler обаче се е сринала до едва 80 млрд. евро от около 185 милиарда евро през 1998 г. Междувременно пазарната капитализация на Tesla е скочила до 694 млрд. долара. „Ако погледнем общата пазарна оценка на всеки един играч в света в момента, в крайна сметка получавате впечатляващо число“, каза Калениус. „Трябва да се уверим, че разпределението на тази обща пазарна капитализация се движи повече в наша полза. По това работим.“
Подобно на други производители на автомобили, бизнесът на Daimler е бил негативно повлиян от глобалния недостиг на чипове. „Към този момент можем да продадем повече, отколкото можем да произведем“, добави Калениус.