Дончо Атанасов: Изграждането на тол системата е необратимо
Всички евентуални проблеми са обсъдени, каза председателят на АПИ
~ 2 мин.
В момента има решение на ВАС, което ни позволява да подпишем договор за изграждане на системата с фирмата изпълнител. Но ще изчакаме 29 януари, когато ще бъде обявено официално решението. Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов при представянето на новите винетни стикери, предаде репортер на Economic.bg.
„След като има решение по жалбите, които са подадени от участниците в тръжната процедура, ще подпишем договора“, каза Атанасов.
По неговите думи подготовката за въвеждането на тол системата в България е започнала. „Това е тежко изпитание за цялата администрация, тъй като нещата са нови и във всички държави, където са въвеждани тол системи, е имало доста проблеми, а самото въвеждане не се е случвало за една година.
„Обсъдили сме възможни проблеми на тол системата с другите държави, къде може да има подводни камъни. Амбицията ни е в рамките на 2018 г. тол системата да започне да функционира и да се адаптира, а през 2019 г. да започнат сериозни постъпления в бюджета. Това ще даде възможност на най-публичната администрация в България – АПИ, да се самофинансира, или поне да се финансират част от амбициозните задачи, които сме си поставили“, каза председателят на пътната агенция.
През 2017 г. АПИ очаква приходите от продажбата на винетни стикери да достигнат 350 млн. лв. През миналата година събраните пари са били 317 млн. лв. "Това се дължи на всички проверки и контролни функции, които МВР съвместно с АПИ осъществяваме по пътната инфраструктура", коментира председателят на УС на АПИ. По думите му съотношението между приходите от продажба на винетки за леки и за тежкотоварни автомобили е 70:30. "Хубавото на 2017 г. е освен по-високите приходи и по-голямата продажба, е че намаляваме бракуваните винетки и нямаме засечени фалшиви“, коментира инж. Дончо Атанасов.
„След като има решение по жалбите, които са подадени от участниците в тръжната процедура, ще подпишем договора“, каза Атанасов.
По неговите думи подготовката за въвеждането на тол системата в България е започнала. „Това е тежко изпитание за цялата администрация, тъй като нещата са нови и във всички държави, където са въвеждани тол системи, е имало доста проблеми, а самото въвеждане не се е случвало за една година.
„Обсъдили сме възможни проблеми на тол системата с другите държави, къде може да има подводни камъни. Амбицията ни е в рамките на 2018 г. тол системата да започне да функционира и да се адаптира, а през 2019 г. да започнат сериозни постъпления в бюджета. Това ще даде възможност на най-публичната администрация в България – АПИ, да се самофинансира, или поне да се финансират част от амбициозните задачи, които сме си поставили“, каза председателят на пътната агенция.
През 2017 г. АПИ очаква приходите от продажбата на винетни стикери да достигнат 350 млн. лв. През миналата година събраните пари са били 317 млн. лв. "Това се дължи на всички проверки и контролни функции, които МВР съвместно с АПИ осъществяваме по пътната инфраструктура", коментира председателят на УС на АПИ. По думите му съотношението между приходите от продажба на винетки за леки и за тежкотоварни автомобили е 70:30. "Хубавото на 2017 г. е освен по-високите приходи и по-голямата продажба, е че намаляваме бракуваните винетки и нямаме засечени фалшиви“, коментира инж. Дончо Атанасов.