Facebook с първи стъпки в музикалния бизнес
Най-голямата социална мрежа сключи договор с Universal Music
~ 2 мин.
Facebook направи своята първа стъпка в музикалния бизнес. Компанията на Марк Зукърбърг подписа договор с Universal Music, за който двете страни работят от известно време. Това обаче не означава, че социалната мрежа ще продава песни или стрийминг абонамент, изтъква Re/Code.
За потребителите сделката означава, че ако те качат свой авторски клип във Facebook или Instagram и на него за фон се чува песен на изпълнител на Universal, видеото ще може да остане на платформата без да си навлича нотификация да бъде свалено заради нарушени авторски права.
Ходът има очевидни предимства за Faceboo, смятат експерти. Според тях така компанията се опитва да насърчи хората да правят и споделят съдържание в нейните приложения.
За Universal пък това е признак, че музикалният гигант вече има нов източник на приходи, при това значителен.
Нито една от двете компании не е коментирала финансовото изражение на сделката. Според запознати Facebook е подписала авансов чек с голяма цифра на него, а пред Universal стои шансът да „изкопчи“ още в бъдеще.
По същество сделката не дава на Facebook правото да създава своя собствена версия на Vevo – видео услугата на тримата големи играчи в музикалната индустрия Universal Music, Sony Music Entertainment и Warner Music. От друга страна обаче сътрудничеството с Facebook отваря врати през Universal за нови пътища и съвместни проекти.
Това е и важен коз в ръцете на музикалния гигант в предстоящи преговори с YouTube на Google, с която от години имат отношения на симбиоза, но обтегната по своята същност. Продуктите на лейбъла генерират много гледания за YouTube, което означава, че в замяна получават и много пари. Те обаче не спират да се оплакват, че финансовото отражение не е достатъчно.
Сега изниква въпросът дали Universal (а може би и други музикални играчи) няма да излязат с ултиматум, че ще изтеглят съдържанието си от YouTube, имайки на разположение най-голямата социална мрежа в света.