Dyson се отказа да прави електрически автомобил
Колата е готова, но се оказа нерентабилна за производство
~ 2 мин.
Dyson, технологичната компания, най-известна със своите прахосмукачки, се отказа от проекта си за разработка на електрически автомобили. Фирмата, оглавявана от британския изобретател сър Джеймс Дайсън, заяви, че нейните инженери са разработили "фантастичен електрически автомобил", но че той няма да се появи на пътя, тъй като не е "търговски жизнеспособен".
В имейл, изпратен до всички служители, сър Джеймс заяви, че компанията безуспешно се е опитвала да намери купувач за проекта, съобщава Би Би Си.
В подразделението работят 500 британски работници.
Dyson планираше да инвестира повече от 2 милиарда британски лири в разработването на "радикален и различен" електрически автомобил, проект, който стартира през 2016 г. Компанията тогава заяви, че автомобилът няма да бъде насочен към масовия пазар.
Половината от средствата трябваше да отидат за изграждане на автомобила, половината - за развитие на електрически батерии.
През октомври 2018 г. Dyson разкри планове за изграждането на автомобила в нов завод в Сингапур. Очакваше се той да бъде завършен през следващата година, като първите превозни средства трябваше да излязат от производствената линия през 2021 година.
Статистиката сочи, че продажбите на електромобили се покачват бързо. И все пак те все още струват повече от обикновените автомобили и генерират много по-ниски печалби - ако има такива.
Големите производители като VW могат да си позволят да вкарат десетки милиарди в индустрията на електрическата мобилност - въз основа на това, че икономията от мащаба в крайна сметка ще направи технологията по-евтина и ще генерира възвращаемост. Дори Tesla, широко призната за това, че показва на всички други колко добри могат да са електрическите автомобили, има огромни разходи и непрекъснато търси инвестиции, коментира Би Би Си.
Затова Dyson заключи, че просто не може да си позволи да играе с големите играчи, въпреки че усилията й да направи квантов скок в технологията на батериите ще продължат.
Но в имейл в четвъртък сър Джеймс разкри, че Dyson затваря съоръжения за електрически автомобили както във Великобритания, така и в Сингапур. Той каза, че фирмата се опитва да намери алтернативни работни места за работниците в британското си поделение, което прави прахосмукачки, вентилатори и сешоари.
В имейл, изпратен до всички служители, сър Джеймс заяви, че компанията безуспешно се е опитвала да намери купувач за проекта, съобщава Би Би Си.
В подразделението работят 500 британски работници.
Dyson планираше да инвестира повече от 2 милиарда британски лири в разработването на "радикален и различен" електрически автомобил, проект, който стартира през 2016 г. Компанията тогава заяви, че автомобилът няма да бъде насочен към масовия пазар.
Половината от средствата трябваше да отидат за изграждане на автомобила, половината - за развитие на електрически батерии.
През октомври 2018 г. Dyson разкри планове за изграждането на автомобила в нов завод в Сингапур. Очакваше се той да бъде завършен през следващата година, като първите превозни средства трябваше да излязат от производствената линия през 2021 година.
Статистиката сочи, че продажбите на електромобили се покачват бързо. И все пак те все още струват повече от обикновените автомобили и генерират много по-ниски печалби - ако има такива.
Големите производители като VW могат да си позволят да вкарат десетки милиарди в индустрията на електрическата мобилност - въз основа на това, че икономията от мащаба в крайна сметка ще направи технологията по-евтина и ще генерира възвращаемост. Дори Tesla, широко призната за това, че показва на всички други колко добри могат да са електрическите автомобили, има огромни разходи и непрекъснато търси инвестиции, коментира Би Би Си.
Затова Dyson заключи, че просто не може да си позволи да играе с големите играчи, въпреки че усилията й да направи квантов скок в технологията на батериите ще продължат.
Но в имейл в четвъртък сър Джеймс разкри, че Dyson затваря съоръжения за електрически автомобили както във Великобритания, така и в Сингапур. Той каза, че фирмата се опитва да намери алтернативни работни места за работниците в британското си поделение, което прави прахосмукачки, вентилатори и сешоари.