Евродепутатите поискаха по-големи обезщетения при закъснения на влаковете
При закъснения над един час пътниците да бъдат обезщетявани с 25-50 на сто от цената на билета, искат евродепутатите
~ 2 мин.
Европейският парламент (ЕП) подкрепи днес промяна на правилата за правата на пътуващите с влак в ЕС, за да бъдат въведени по-ясни начини за подаването на жалби, както и пътниците с ограничена подвижност и колоездачите да получат по-добър достъп до превозните средства. ЕП призовава железопътните дружества да подобрят достъпа до информация за правата на пътниците и да увеличат обезщетенията при закъснения на влаковете.
По-високи обезщетения при големи закъснения
ЕП е съгласен при закъснения над един час пътниците да бъдат обезщетявани с 25-50 на сто от цената на билета. В тези случаи пътниците ще имат право на обезщетение и възможност да решат дали продължават пътуването, или да бъдат пренасочени. Те ще имат право на 75 на сто обезщетение от цената на билета за закъснение от час и половина, както и на пълната стойност на билета за закъснение над два часа.
За да се избегне блокирането на пътници в случай на изпусната връзка от пътуване с няколко отсечки, пътниците ще имат същите права на информация, помощ и обезщетение, както при непрекъснато пътуване между две крайни гари. ЕП отхвърли предложенията за освобождаване на железопътните дружества от задължението за изплащане на обезщетения в случаи на извънредни обстоятелства, се уточнява в съобщението на ЕП.
По-добра помощ за хора с ограничена подвижност
Съдействието за хора с ограничена подвижност трябва да бъде безплатно и достъпно на по-големите гари, без нужда от предизвестие, реши ЕП. Евродепутатите настояват железниците и ръководствата на гарите да обезщетяват изцяло пътници при изгубено или повредено оборудване за придвижване.
Повече място за велосипеди
Пътниците имат право да вземат велосипеди във всички влакове. Нови или обновени влакове трябва да имат добре обособени пространства за превоз на сгъваеми велосипеди. Днешното становище на ЕП ще залегне в преговорите със Съвета на ЕС.