Езикът на обещанията
Сет Годин изгражда координатна система на маркетинга и пазарното поведение
Замисляли ли сте как създавате стойност като предприемач? Ако например сте взели пари назаем, ще трябва да изградите нещо, което струва повече от този ваш труд. Ето някои ключови места, в които живее стойността: Привличане на клиенти, дистрибуция, мрежов ефект, отклик и у най-малката аудитория…
Клиентите са важни. С всеки изминал ден стават ли повече хората, на които ще им липсваш, ако те няма? Стават ли повече на брой клиентите, които не искат да те сменят, за да спестят нещичко? Стават ли повече онези, които изграждат бъдещето си около това, което правите? – това пише Сет Годин в блога си.
Той е автор на бестселъри в областта на маркетинга. Води семинари, а и с всичко, което прави, изгражда координатна система на пазарното поведение. Важен момент в професионалната му биография е фактът, че е създател на една от първите компании за онлайн маркетинг. Три години по-късно е придобита от Yahoo, а Сет Годин става вицепрезидент и отговаря за “Маркетинг, базиран на позволението” (Permission Based Marketing).
Ето и някои от неговите постулати:
Маркетингът е способ да опишем обещанието, което една компания дава, историята, която разказва, автентичния начин, по който изпълнява това обещание.
Най-важният урок, който мога да споделя за маркетинга на марката, е, че при всички случаи нямате достатъчно време и пари, за да създадете марка за всички. Не можете. Не се опитвайте. Бъдете конкретни. Бъдете много конкретни.
Ние вярваме в това, в което искаме да вярваме, и след като повярваме в нещо, то се превръща в самоизпълняваща се истина.
Как може да се предвиди кои идеи ще си струват труда и кои ще се окажат много работа на вятъра? Краткият отговор е: Не може!
Идеите, които се разпространяват, имат по-голям шанс за успех от онези, които не се разпространяват.
Колкото по-лесно едно нещо може да се оразмерява количествено, толкова по-малко струва то. Колкото по-лесно можеш да замениш един човек, толкова по-малко можеш да му плащаш.
Старото правило беше: „Създай сигурен, обичаен продукт и го комбинирай с добър маркетинг". Новото правило е: „Създай забележителен продукт, който да е търсен от възприемащи новостите хора ".
Обратното на това да бъдеш незначително винтче е да си способен да предизвикаш овации.
Не можете да спечелите две различни игри – във всеки случай не и едновременно.
Да играете "рисково" всеки път, това е възможност да се научите да прогнозирате и да различавате нещата, които работят.
Понякога може да сгрешите, но това няма значение. Важното е да се движите напред.
Маркетингът е щедър акт да помагаме на другите да станат такива, каквито искат да бъдат. Той включва създаване на истински истории, които влияят и се разпространяват.
Ако цената е всичко, което интересува вашите клиенти, то е, защото не сте им дали нищо друго, което да влияе на избора им.