Facebook „хвана“ още една компания, точеща данни
Канадската AggregateIQ е заподозряна, че е използвала неправомерно данни на потребители
~ 2 мин.
През последните няколко седмици Facebook има една задача – да овладее щетите, нанесени от скандала с изтичането на данни за близо 90 млн. акаунта. Компанията първо призна, че Cambridge Analytica наистина се е добрала до личните данни на потребители, после предприе стъпки за подобряване на защитите си и контрол върху достъпа на трети страни, а сега стига и по-далеч – реже достъпа на компании, които според социалната мрежа използват данните за политически цели.
От Facebook обявиха, че в петък са прекратили достъпа на канадската компания AggregateIQ, която също е предоставяла услугата „политически консултации“ и за тази цел е използвала данни за поведението на потребителите на най-голямата социална мрежа.
В светлината на последните доклади, че AggregateIQ може да е свързана със Strategic Communication Laboratories (SCL) – британската компания стояща зад Cambridge Analytica, и в резултат на това неправилно е получила потребителски данни от Facebook, ние ги добавихме в списъка на субектите, които сме отстранили от нашата платформа докато ги разследваме, пише в официалното съобщение.
Facebook също така казва, че вътрешният преглед продължава и че ще си сътрудничи с регулаторните органи. Тази новина доведе до активизиране на институциите в Канада – започва разследване както на AggregateIQ, така и на Facebook. Такива вече бяха започнати в САЩ, Великобритания и Австралия.
На 11 април е насрочено изслушване на Марк Зукърбърк в Конгреса на САЩ.
Проблемът с Cambridge Analytica и AggregateIQ всъщност не е фактът, че те помагат на даден кандидат да бъде избран, както се предполага, че се е случило с Доналд Тръмп. Използването на данни за поведението на потребителите и използването им за насочване на конкретни реклами и послания е стара практика, пише Techcrunch.com.
Предишният американски президент Барак Обама също използва Facebook, за да спечели изборите през 2008 и 2012 г. Въпросът е, че и двете компании получават потребителски данни от Facebook без съгласието на социалната мрежа и на потребителите. В случая с Cambridge Analytica са използвани различни приложения, свързани с Facebook, в които потребителите са давали своите данни, без обаче да знаят къде отиват след това.
От Facebook обявиха, че в петък са прекратили достъпа на канадската компания AggregateIQ, която също е предоставяла услугата „политически консултации“ и за тази цел е използвала данни за поведението на потребителите на най-голямата социална мрежа.
В светлината на последните доклади, че AggregateIQ може да е свързана със Strategic Communication Laboratories (SCL) – британската компания стояща зад Cambridge Analytica, и в резултат на това неправилно е получила потребителски данни от Facebook, ние ги добавихме в списъка на субектите, които сме отстранили от нашата платформа докато ги разследваме, пише в официалното съобщение.
Facebook също така казва, че вътрешният преглед продължава и че ще си сътрудничи с регулаторните органи. Тази новина доведе до активизиране на институциите в Канада – започва разследване както на AggregateIQ, така и на Facebook. Такива вече бяха започнати в САЩ, Великобритания и Австралия.
На 11 април е насрочено изслушване на Марк Зукърбърк в Конгреса на САЩ.
Проблемът с Cambridge Analytica и AggregateIQ всъщност не е фактът, че те помагат на даден кандидат да бъде избран, както се предполага, че се е случило с Доналд Тръмп. Използването на данни за поведението на потребителите и използването им за насочване на конкретни реклами и послания е стара практика, пише Techcrunch.com.
Предишният американски президент Барак Обама също използва Facebook, за да спечели изборите през 2008 и 2012 г. Въпросът е, че и двете компании получават потребителски данни от Facebook без съгласието на социалната мрежа и на потребителите. В случая с Cambridge Analytica са използвани различни приложения, свързани с Facebook, в които потребителите са давали своите данни, без обаче да знаят къде отиват след това.