Facebook инжектира 100 млн. долара в подкрепа на медиите
~ 1 мин.
Facebook обяви пакет от 100 млн. долара финансова помощ за подкрепа на медии, които също попаднаха под тежките удари на пандемията с коронавирус.
"Новинарската индустрия работи при извънредни условия, за да информира хората по време на пандемията COVID-19. Днес ние обявяваме допълнителна инвестиция в размер на 100 милиона долара за подкрепа на журналисти", се казва в изявление на гиганта.
Дарението на Facebook е разделено в две посоки. 25 млн. долара ще бъдат насочени под формата на безвъзмездни грантове към локални медии. Те ще бъдат разпределени през платформата Facebook Journalism Project. Другите 75 млн. долара са предвидени за маркетингови разходи за нови организации в световен мащаб, се казва в съобщението.
Издателите поеха основната тежест, след като приходите им от реклама секнаха вследствие на това че много компании преосмислиха маркетинговите си бюджети в опит да оптимизират собствените си разходи в несигурното време на пандемия.
Печатните медии са сред най-засегнатите. 160-годишният вестник на Ватикана L'Osservatore Romano например бе поредният ударен в медийната индустрия. Заради кризата изданитео преустанови отпечатването си миналата седмица.
Социалната мрежа заяви, че първият кръг от субсидиите е преминал и средствата са разпределени между около 50 местни нюзрума в Съединените щати и Канада.