Facebook отваря 3 центъра за цифрови умения в Европа
Компанията влага и 10 млн. евро в изследователския си център за изкуствен интелект във Франция
~ 2 мин.
Facebook обяви в понеделник, че ще отвори три нови центъра в Европа, специализирани в областта на цифровите умения. В тях се очаква през следващите две години да се обучат около 1 милион души, пише Reuters и допълва, че стъпката е част от стремежа на компанията да демонстрира своя принос към блока. Дигиталните хъбове ще отворят врати в Испания, Полша и Италия.
Освен трите нови обучителни центъра, Facebook заяви, че ще инвестира и 10 млн. евро в своя изследователски център за изкуствен интелект във Франция.
Американската компания напоследък среща все по-голям регулаторен натиск от Европа по проблеми, свързани както с неприкосновеността на личния живот на хората, така и с антитръстовото законодателство.
„Хората се притесняват, че дигиталната революция оставя хората зад себе си и ние искаме да се уверим, че инвестираме в цифрови умения, за да могат хората да получат знанията, от които се нуждаят, за да участват пълноценно в дигиталната икономика“, коментира Шерил Сандберг, главен оперативен директор на Facebook
Обществените центрове ще предлагат обучение в цифрови умения, медийна грамотност и онлайн безопасност на социални групи с ограничен достъп до технологии. Става дума възрастни хора, младежи от периферните общности и бежанци.
До 2020 г. Facebook се ангажира да обучи и един милион души, сред тях и собственици на бизнес. Желанието на компанията е да демонстрира активност на местно ниво и инвестиции както в технологиите, така и в самите хора.
Стъпката идва на фона на обсъжданията в ЕС за повишаване на данъчната тежест върху мултинационалните компании след натиск от страна на големи държави, които обвиняват играчи като Amazon, Google и Apple, че пренасочват печалбите си към държави с ниски данъци като Люксембург и Ирландия.
По-малките държави от ЕС като Люксембург и Малта обаче твърдят, че подобно реформиране на корпоративното данъчно облагане ще навреди на икономиката и ще облагодетелства конкурентите.
Доклад на ЕС от миналата година сочи, че държавите от Общността може да са изгубили приходи от Google и Facebook в размер на 5.4 млрд. евро в периода 2013-2015 г.
Нуждата от цифрови умения
Данните сочат, че 37% от активно работещите граждани в Европа нямат основни дигитални умения, каквито по прогноза ще са нужни за 90% от работните места само до две години. 80 млн. европейци (от общо 500 млн.) пък никога не са използвали интернет. Статистиката е притеснителна на фона на дигитализацията на икономиката.
Според образованието в тази област ще спомогне за намаляване на безработицата на Стария континент, както и ще отключи потенциала за създаването на собствен технологичен гигант. Преди време компанията отвори такива центрове в Нигерия и Бразилия.