Facebook слага на пауза рекламите за оръжия в САЩ
От съображения за сигурност покрай смяната на властта тази седмица
Facebook обяви, че ще забрани рекламите за оръжейни аксесоари и защитно оборудване в Съединените щати преди встъпването в длъжност на новоизбрания президент Джо Байдън на 20 януари, предава Business Insider.
Решението на социалната мрежа идва, след като е получила множество жалби от сенатори, висши служители и дипломати, които са изразили притесненията си относно „агресията, която се заражда в мрежата“. Според тях чрез рекламите във Facebook има реална опасност да се подхрани желанието за насилие у американците и събитията от 6 януари да се повторят.
„Забраняваме рекламите за аксесоари като сейфове за пистолети, жилетки и кобури за оръжия в САЩ“, се казва в съобщение на Facebook.
Припомняме, че на 6 януари Капитолия беше нападната от симпатизанти на Доналд Тръмп, които твърдяха, че резултатите от изборите са фалшиви и настояха за отмяна на вота. Щурмът блокира работата на Конгреса, който трябваше да обяви победата на Джо Байдън. След като военните успяха да укротят „бунтовниците“, правителството възстанови процедурата и официално обяви демократа за победител. По време на сблъсъците обаче загинаха шестима души, а политическите лидери обявиха деня като „черен за световната демокрация“.
Случилото се на 6 януари отключи поредица от събития и парализира обществеността. По-рано днес от ФБР заявиха, че в страната се готвят масови протести на 20 януари, когато ще бъде инаугурацията на новоизбрания президент Джо Байдън. Властите вече започнаха да изграждат барикади във Вашингтон и призоваха гражданите да останат по домовете си.
От Business Insider съобщиха, че тази „рекламна пауза“ в САЩ ще продължи поне до 22 януари.
Тези мерки идват, след като обществото обвини Facebook в „съучастничество“ по време на размириците по-рано този месец. Социалната мрежа си навлече критики, тъй като симпатизанти на Тръмп успяха да разпространят из платформата видео, в което призоваваха „американците да се надигнат и да не приемат манипулиран вот“.
Още на 7 януари Марк Зукърбърг заяви, че всички „постове, които инициират или подкрепят случилото във Вашингтон са изтрити“. Facebook също така заличи акаунта на Доналд Тръмп с цел да предотврати бъдещи подобни събития. Социалната мрежа Twitter направи същото.
Освен забраната за реклами, Facebook блокира и опцията за създаване на ваякакви събития в близост до места като Белия дом и Капитолия. Тези ограничения ще важат само за 20 януари.
„Рекламното съдържание се определя от последваните страници. Хората, които се ангажираха с протестите в Капитолия и са в десетки такива групи, сега получават подканващи към насилие реклами“, заяви директорът на TTP Кейти Пол в интервю пред Buzzfeed News.
Той добавя, че Facebook трябва да се ангажира повече, защото „силите на социалните мрежи придобиха други измерения“.