Феноменът „Междузвездни войни“, който продължава да завладява боксофиса
„Марката „Междузвездни войни“ няма равна на себе си, когато става въпрос за безпрецедентната добра воля“, казват анализатори
Disney стратегически възстановява франчайза, спирайки присъствието си в киното в полза на дългосрочно телевизионно съдържание на своята стрийминг платформа Disney+, както и алтернативно разказване на истории чрез видео игри, комикси, романи, виртуална реалност и дори краткотрайно хотелско изживяване във Флорида.
Марката „Междузвездни войни“ няма равна на себе си, когато става въпрос за безпрецедентната добра воля, културната повсеместност, митологията на героите и чистата сила за генериране на приходи, постигнати в почти всеки вертикал на развлекателната екосистема“, каза Пол Дергарабедиан, старши медиен анализатор в Comscore, цитиран от CNBC.
Класацията на Fandom, най-голямата платформа за развлечения в света, класира „Междузвездни войни“ на първо място за най-добър франчайз за 2023 г. Точкуването на Fandom се основава на пет показателя: колко страници със съдържание франчайзът има на сайта на Fandom; оценки от критици и фенове; колко често франчайзът е представен в реалния свят чрез конвенции и фен събития; културна значимост за тези, които не са ядрото на фен базата; и количеството ново съдържание от франчайза за поддържане на интереса.
Първото място на „Междузвездни войни“ предполага, че съживяването на марката от Disney, която получи удар след трилогията за продължение на филмите, работи. Disney се появява под номер 2 в списъка, представлявайки своите анимационни филми, а франчайзите им Marvel и Avatar също влизат в класацията.
Ето как изглежда топ 10 на най-добрите франчайзи за 2023 г.
- „Междузвездни войни“
- Disney
- „Хари Потър“
- „Киновселената на Марвел“
- The DC Extended Universe
- Игрите на глада
- „Джурасик парк“
- „Дюн“
- „Джеймс Бонд“
- „Аватар“
След като закупиха Lucasfilm през 2012 г., Disney се заеха направо с работа, подготвяйки ново филмово съдържание от марката Star Wars. „Силата се пробужда“ пристигна в кината през 2015 г. и незабавно възвърна интереса на феновете по целия свят. Филмът спечели повече от 2 милиарда долара в световен мащаб и стана основа за разширяване на тематични паркове за милиарди долари както в Дисниленд, така и в света на Disney.
Въпреки това, бързо стана ясно, че Disney не са имали особен план, когато са се заели да направят новата си трилогия от филми за „Междузвездни войни“. Наративната нишка, която трябваше да свърже трилогията, беше импровизирана и доведе до три филма, които не са сплотени и има дупки в сюжета.