FlixBus вече e най-големият междуградски автобусен оператор в света
Компанията оперира хиляди зелени автобуси и обслужва дестинации по целия свят, като наскоро навлезе и в Индия
Автобусите не са само един от най-устойчивите начини за пътуване. Придвижването с тях е евтино, а и някои компании осигуряват директни връзки между държавите, без нужда от прекачване. А бюджетният оператор Flixbus доминира в междуградските автобусни пътувания в Европа от известно време, предава DW в свой специален материал.
„Има директна връзка с Лайпциг, където влакът трябваше да се сменя с друг и това е малко проблематично в напреднала възраст“, казва възрастен човек.
Вече сме на най-големите автобусни пазари на земята“, коментира за медията Андре Швамлайн, основател и главен изпълнителен директор на Flix.
Сега компанията се разширява в Индия и надхвърля очакванията на всички. Германия премахна забраната си за междуградски автобусни пътувания през 2013 г. И оттогава тези характерни зелени автобуси се превърнаха в символ на достъпно и устойчиво пътуване в Германия, Европа и по света. Но от самото начало Flixbus беше нещо повече от автобусен оператор, както хората са склонни да мислят.
Това, което предлагаме на автобусните компании сега по целия свят, е възможност да се фокусират върху операциите, а ние даваме технологията. В този смисъл ние разработваме технология за мрежово планиране, за ценообразуване, за маркетинг, за операции, за обслужване на клиенти и я внедряваме на глобална база“, казва Андре Швамлайн.
Този бизнес модел, съчетан с използване на анализи на данни, позволява на Flixbus бързо да разшири своята мрежа. Днес компанията, която започна с няколко маршрута в Бавария, свързва повече от 5600 дестинации в 44 държави. Тази амбиция за разширяване среща критики, свързани с лоялната конкуренция, потенциалната монополизация на пазара, условията на труд и последиците за регионалните оператори, които се борят да се конкурират.
Винаги казваме, че подкрепяме конкуренцията. Имаме нужда от отворени пазари, без бариери и, разбира се, редовна среда, в която гарантираме безопасност и качество, това е напълно ясно. Но освен това, нека конкуренцията в крайна сметка донесе най-добрия продукт.“
През февруари 2024 г. Flix навлезе в Индия. Субконтинентът представлява огромна възможност за компанията, като Индия се превръща в глобален технологичен център.Индия е най-големият автобусен пазар в света извън Китай. Това е пазар, където автобусите се използват като гръбнак за придвижване на хората.
Така че много пари и инвестиции отиват в създаването на по-добри пътища и по-добра инфраструктура“, казва Сурия Хурана, управляващ директор на FlixBus India.
Докато Flixbus продължава да се разширява и расте, пътят напред ще изисква справяне със сложни предизвикателства, управление на растежа, отговаряне на потребителските изисквания и справяне с критиците и опасенията.