Forbes ще използва „куха“ компания, за да разшири бизнеса си
Издателят се насочва към бизнеса с потребителски стоки и ще разчита по-малко на медийните приходи
Издателят на списание Forbes планира да излезе на борсата чрез сливане с компания за придобиване със специално предназначение (SPAC) в сделка, която оценява обединеното предприятие на 630 млн. долара. Това е поредният пример от медийната сфера, който хваща вълната на сделки с „празен чек“, предава Reuters.
Forbes, еднa от най-старите медии в САЩ, ще се слее с базираната в Хонконг Magnum Opus Acquisition Ltd – SPAC компания, ръководена от Джонатан Лин.
Сделката ще позволи на да се инвестира допълнително в изграждането на продукти, ориентирани към потребителите, тъй като целта е да намали зависимостта си от медийните приходи, каза в интервю главният изпълнителен директор на Forbes Майк Федерле. След приключване на сливането издателят ще се регистрира на Нюйоркската фондова борса под символа „FRBS“.
С намаляване на приходите от печат, компанията удвои събитията на живо и използва своята марка и читателска база за изграждане на потребителски продукти в области като образование и електронна търговия. Сега Forbes отчита 163 млн. долара приходи през 2020 г. и очаква те да нараснат до 193 млн. долара тази година.
Изградихме тази аудитория и бизнес мащаб със 150 млн. души. Това финансиране ще ни позволи да създаваме продукти по поръчка, докато се фокусираме върху директното преобразуване към потребителите“, каза Федерле.
Базиран в Ню Джърси, Forbes е основан през 1917 г. от финансовия журналист Бърти Чарлз Форбс, а семейството му запазва миноритарен дял. Сега списанието се ръководи от неговия внук, Стив Форбс, понастоящем председател и главен редактор. Той бе кандидат за президент на САЩ през 1996 и 2000 г., но загуби още на първичните избори на републиканците.
Forbes бе оценена на 475 млн. долара, когато базираната в Хонконг група инвеститори Integrated Whale Media Investments купи мажоритарен дял през 2014 г. Компанията води преговори и с други кандидати, включително с консорциум, ръководен от технологичния инвеститор Майкъл Моу, който би ѝ позволил да остане частна, съобщи Reuters през април.
Със SPAC сделката Forbes се присъединява към други медии, включително BuzzFeed и PlayBoy, които също се сляха с "кухи компании", за да излязат на борсата. За Vox Media също се съобщава, че преследва такова сливане.
Сделката на Forbes се очаква да донесе 600 млн. долара приходи и включва частна инвестиция в публичен капитал от 400 млн. долара.
Акционерите на Forbes ще притежават близо 22% от комбинираната компания, при условие че няма да бъдат изкупувани от инвеститорите на Magnum, а компанията ще остане със 145 млн. долара в брой. Magnum събра 200 млн. долара при IPO през март.