Формулата за успех на „Катаржина Естейт“
В близко бъдеще стартираме проект за развитие на винения туризъм
Цветелина Николова е управляващ директор на „Катаржина Естейт“. Бакалавър е по политология на френски език и магистър по МИО от УНСС. Завършила е престижния международен институт OIV (International Organization of Vine and Wine) с две международни дипломи - „Мениджмънт в сектора на винопроизводство и лозарство“ от университета СупАгро (Монпелие, Франция) и „Магистър на науките по винен мениджмънт“ от OIV.
Сред приоритетите на Цветелина Николова е изграждането на по-добър имидж на българските вина по света. Тя е инициатор и автор на различни проекти, свързани с разпознаваемостта на България като производител на качествени вина, както у нас, така и на международно ниво. Тя издаде богато илюстрованата книга за българските вина и традиции в подкрепа на проект за създаването на общ национален бранд „Wines of Bulgaria“. През 2019 г. регионалното бюро на Международната организация на франкофонията за Централна и Източна Европа и групата на франкофонските посланици в България присъдиха на Цветелина Николова награда в категория „Предприемачество“.
Какво прави “Катаржина Естейт” успешна компания?
Зад успеха на всяка една компания има много предпоставки, като основните са: постоянство в качеството на продукта или услугата, увереност в екипа, самочувствие, което се гради през годините на база на постигнатите успехи. Важно е също така да се информираме какво правят успешните винени брандове, да знаем къде се намираме като иновации, оригинални идеи и развитие. Това предполага пътувания до интересни и полезни места за търговския и маркетинг екип на „Катаржина“ – винени изложения, големи и доказани винени конкурси и форуми. Успехът е важен компонент за развитието на компанията, защото именно поредицата от малки и по-големи победи ни мотивира и ни кара да гледаме напред към следващите предизвикателства.
Каква е рецептата за успех на българското вино във и извън България?
За мен е от голямо зачение как България представя своите вина пред света, а именно по време на винените изложения. Можем да вземем пример от страни като Молдова, Румъния, Хърватска, малки държави, не особено известни с винопроизводство, но които презентират своите вина като общ винен бранд – с атрактивен щанд, добра реклама и силно присъствие. За да изгради имидж, българското вино има нужда от обединение, а не от участия на отделни изби, чието присъствие на тези изложения остава незабелязано. В България са направени вече много инвестиции във винопроизводството – имаме качествени вина, добро маркетиране, остава ни да покажем единен образ на българското вино на най-големите винени форуми, като търговското изложение Про Вайн в Дюселдорф например, което се състоя наскоро.
Какво предстои в близко бъдеще за “Катаржина Естейт”? Как виждате себе си и компанията след 10 години?
В близко бъдеще стартираме проект за развитие на винения туризъм, който е много важна част от изграждането на добър имидж на винения сектор. Цялостното изживяване за добро вино трябва да е съпроводено със специална обстановка – като хотелска част, ресторант с отлична храна, SPA отдих. Всичко това трябва да е свързано и със спецификата на региона – културно-историческо наследство, традиции. В „Катаржина Естейт“ имаме намерение да изградим много различен хотелски комплекс и ресторант, със селекция от топ вина в съчетание с храна на световно ниво. Освен това, наш приоритет е да увеличаваме листванията на вина на „Катаржина Естейт“ в петзвездни хотели и ресторанти. Присъствието на наши вина на такива места е много важно за нас, защото да влезеш във винената селекция и да бъдеш избран от професионален сомелиер означава много. Разширяваме пазарите за експорт, продажбите ни имат три пъти по-висок ръст в сравнение с изминалия период.
Текстът е част от книгата "Успешните компании 3.0".