Foxconn търси купувачи за фабриката си за дисплеи в Китай
Заради търговската война Вашингтон-Пекин
~ 1 мин.
Тайванската компания Foxconn проучва възможността да продаде бъдещата си фабрика за дисплеи в Китай на стойност 8.8 млрд. долара, съобщиха за Reuters хора, запознати с въпроса. Причината е, че търсенето на продукта намалява на фона на засилваща се търговска война между САЩ и Китай.
Foxconn, официално известна като Hon Hai Precision Industry, води преговори за назначаване на банки за намиране на купувач за фабриката ѝ за екрани с течни кристали (LCD), която се строи в южния китайски град Гуанджоу, заявиха двама източника на агенцията.
Продажбата ще дойде в деликатен момент за Foxconn, която има големи инвестиции в Китай, голям списък от американски клиенти, който включва Apple Inc, и трябва да се ориентира по сложения път на фона на продължителната търговска война между Вашингтон и Пекин. Евентуална сделка ще отбележи една от най-големите продажби от Китай.
Продажбата ще дойде в деликатен момент за Foxconn, която има големи инвестиции в Китай, голям списък от американски клиенти, който включва Apple Inc, и трябва да се ориентира по сложения път на фона на продължителната търговска война между Вашингтон и Пекин. Евентуална сделка ще отбележи една от най-големите продажби от Китай.
Разговорите на Foxconn са в начален етап и тя все още не е определила цена за така нареченото съоръжение Gen-10.5, специализирано в LCD екрани, казаха източниците, добавяйки, че продажбата не е сигурна.
„Това не е лесна продажба и може да отнеме известно време“, казва един от източниците, позовавайки се на бързото търсене в световен мащаб на широкоекранните LCD екрани.
Президентът на САЩ Доналд Тръмп рязко повиши залозите в търговската война с Китай и разтърси световните финансови пазари, като обеща в четвъртък да наложи 10% мита за китайски стоки за 300 милиарда долара от 1 септември.