Гърция получи безпрецедентна реклама заради кризата
В същото време у нас се показват клипове на Драгоманското блато
Вследствие на кризата Гърция получи безпрецедентна реклама, включително и в България. Това заяви пред ТВ7 Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма.
Експертът допълва, че въпреки икономическата и политическа криза в Гърция туризмът е частен бизнес и се е преборил с проблемите. Авиокопмании и фериботи са се включили в подкрепа на сектора, като са направили много големи отстъпки на билетите.
„Българите също подпомогнаха Гърция, тъй като през юни има 32% ръст на туристите, посетили южната ни съседка, и то без никакъв страх. В същото време у нас течеше реклама на Драгоманското блато, където никой няма да отиде – част от 50 малки обекта, рекламирани напразно с близо 2 млн.“, каза още Драганов.
Според него липсва достатъчно реклама и на места, които също заслужават внимание. Той даде пример с курорта Слънчев бряг, който разполага с хиляди развлечения за деца и възрастни и на ден се посещава от близо 600 000 туристи. А за него се пускат само отрицателни новини и това неумение да се показват добри новини вреди на целия ни туризъм, и не можем да оценим правилно, това което имаме.
Българите, които са отишли в Гърция са 80 хил., а 144 хил. гърци са дошли в България. За последните шест месеца у нас има ръст на чужденците с 1,5%, въпреки че през юни се наблюдава спад с 60 хил. турисити. Според Румен Драганов проблемът с турзима е, че водим социална политика на Великобритания и Германия, даваме ниски заплати на работниците, за да могат бедните германци да се чувстват милионери. „Това е престъпление срещу българския народ”, заяви експертът.