Гаврилов: 80% от хората ще бъдат в зоната на бонуса при системата „бонус-малус“
Според други експерти бонусът е за застрахователите, а малусът за шофьорите
Разчетите показват, че 80% от хората ще бъдат в зоната на
бонуса при системата „бонус-малус“. По сметките на Ernst & Young 44% на
седмата година ще имат отстъпка от максимален бонус“. Това каза говорителят на Комисията
за финансов надзор (КФН) Марио Гаврилов в предаването „Референдум“ по БНТ.
Системата „бонус-малус“ не е окончателна и всяко предложение ще бъде разгледано, каза още Гаврилов. Той добави, че настоящият вариант е решение на експертна група от представители на КФН, Министерство на транспорта и вътрешните работи.
„Системата не цели да събира повече или по-малко приходи“, каза Гаврилов. В нея основно ще се наказва високата скорост, обясни той.
По думите му след въвеждането ѝ хората ще трябва да променят начина, по който ползват колите си, включително и на кого ги предоставят. Той обясни, че дори една година без нарушение преминавате към бонус надолу.
Според Йонко Иванов - Съюз на преподавателите по авто-мото подготовкасистемата е недомислена, недодялана и на този етап не трябва да се въвежда. „Бонус за застрахователите и малус за шофьорите“, смята още той.
Милен Петков от сдружение „Обединени застрахователни брокери“ смята, че наредбата дублира санкциите на Закона за движение по пътищата. „Отдавна трябваше да тръгне подобна система. Доброто тук е, че е някакъв старт. Отдавна на този пазар трябваше да има корекции на премиите за гражданска отговорност“, допълни експертът. Той обаче е оптимист, че като тип коректив тя е нещо полезно.