General Motors придоби дял в иновативната Nikola

Акциите на двете компании скочиха

General Motors придоби дял в иновативната Nikola

© ECONOMIC.BG / Nikolamotor.com

~ 1 мин.

Автомобилният гигант General Motors обяви днес, че е придобил 11% дял на стойност 2 млрд. долара в набиращия все по-голяма популярност американски производител на електрически камиони и е-пикап с водородни горивни клетки Nikola. 

Новината поведе акциите на Nikola с 45% нагоре в ранната търговия в САЩ, а тези на GM – с 9%, предава CNBC.

Освен дела си в компанията, General Motors ще получи и право да номинира един член в Борда на директорите в Nikola. Гигантът става и доставчик на горивните клетки на Nikola в глобален мащаб, без Европа, за своя камион от клас 7/8.

Новината идва след неотдавнашния коментар на изпълнителния директор на Nikola Тревор Милтън, че компанията ще трябва да си партнира с утвърден производител, за да изгради своя пикап Badger.

Nikola стъпи на борсата през юни след обратно сливане с VectoIQ, оглавявана от бившия зам.-председател на GM Стивън Гирски. Акциите излетяха смело нагоре след IPO-то въпреки факта, че основаната през 2015 г. Nikola не очаква да генерира приходи до 2021 г. Интересът към нея обаче е признак за очакваното бурно развитие на формиращия се пазар.

Преди четири години Nikola представи редица концептуални превозни средства с нулеви емисии, като даде заявка за производството на водородни горивни клетки и електрически камиони. Компанията обаче планира да пусне електрическото си превозно средство с акумулаторни батерии Nikola Tre клас 8 едва през 2021 г., последвано от електрическите превозни средства с класове Nikola Two клас 8 през 2023 г.

Малко след борсовия си дебют Nikola започна да приема поръчки за своите возила, а през август обяви, че е получила и такава за 2500 камиона за боклук от Republic Services. По-рано анализаторите алармираха за липсата на яснота в бизнес плана на компанията, чийто първи отчет показа загуба от 86 млн. долара и никакви приходи. 

Следете новините на Economic.bg през останалите социални канали на медията:  Facebook  /  LinkedIn  /   Instagram  /  Twitter  /  Threads