Големи брандове изтеглят рекламите си от социалните мрежи
Стартирането на Threads върна фокуса към разговора за това дали да останеш, или да се откажеш от онлайн средата
Нов ден – нова платформа за социални медии, в която да публикувате. Стартът на Threads на 6 юли е поредната възможност за потребителите след Twitter, Mastodon и Bluesky, плюс множество други по-малки конкуренти, пише BBC.
И докато хората имат огромен избор, ситуацията за бизнеса е доста по-различна. Големите компании се чудят как да се справят с броя на платформите, които се борят за тяхното внимание и пари. Те са изправени пред важния избор: кои приложения да изберат, за да се представят на пазар, в който социалните медии са ключов инструмент за изграждане на бранд.
През последното десетилетие за сериозните марки е почти задължително да поддържат присъствие в социалните медии", обяснява Нейтън Алебах, творчески директор в Allebach Communications, който си партнира с марки като Utz Snacks и Steak-umm, за да изгради присъствието им в социалните медии.
И все пак, вместо да се стремят към засилено дигитално присъствие във всички новопоявили се платформи, някои предпочитат да действат по-предпазливо, учейки се от брандове, които са напуснали кораба на социалните медии още преди години.
Една от първите големи марки, които направиха този ход, беше Lush Cosmetics, която през ноември 2021 г. реши да спре да публикува в социалните медии, контролирани от Meta, компанията майка на Facebook, Instagram и WhatsApp.
Първоначално козметичната компания се отказа от платформите през 2019 г. поради опасения за борба с постоянно променящите се алгоритми на социалните медии, както и поради притеснения за потенциално негативното въздействие на социалните медии върху младата аудитория.
Ние сме социална марка и общността беше ключова за нас", казва Анабел Бейкър, директор на глобалните пазари на Lush. "Когато се присъединихме към социалните медии, Facebook и тези платформи бяха всичко, което търсехме първоначално: те бяха директни връзки с общностите“, допълва тя.
Но признава, че компанията се е оттеглила, когато социалните медии са се променили и са станали по-малко ориентирани към потребителите, опосредствани от алгоритми, контролирани от корпоративните им собственици.
Въпреки че Lush се появи отново в платформите по време на COVID-19, за да достигне до клиентите по време на пандемията, сега марката за красота отново се е скрила. Не участва в социалните медии от почти две години – и няма планове да се връща.
Времето, обясняват експерти по социални медии, е фактор, който отблъсква марките. Може да се окаже сложно за младшите им служители да следят толкова много платформи.
Стартирането на Threads върна фокуса към разговора за това дали да останеш, или да се откажеш.
Заедно с аудиторията, която е и на други нововъзникващи платформи, най-силният конкурент на Twitter вече има над 100 милиона потребители – само седмица след началото си. С други думи, това е нарастваща група от потенциални клиенти за марките. И все пак, решението дали да се възприемат новите приложения е трудно.
От една страна, марките се притесняват за репутацията на платформите, свързана със злоупотребата с потребители. А някои имат притеснения и по отношение на Threads, тъй като Meta има предишен прецедент на пускане на приложения, предназначени да се конкурират и изместят съществуващите (Instagram Reels, например, беше създаден, за да се справи с TikTok), които не винаги успяват. Така че не е изключено компаниите да отделят значителни ресурси за изграждане на присъствие в платформа, която ще изчезне след няколко месеца.
Брандовете вземат индивидуални решения за социалните медии, но Алебах казва, че много от тях са под натиск да се появят на тези нови платформи.
На този етап е все още е много трудно да си представим бъдеще, в което брандовете ще решат да се оттеглят от платформите на социалните медии", допълва експертът.