H&M ограничава безплатните доставки за клиентите, които харчат по-малко
За безплатна доставка лоялните клиенти трябва да харчат минимум 25 евро
~ 2 мин.
Шведската верига магазини за дрехи и аксесоари H&M връща таксите за доставка за лоялните клиенти на бранда, които правят малки поръчки в интернет, за да опита да намали логистичните разходи и да увеличи печалбата, цитира „Ройтерс“.
Втората по големина верига магазини за дрехи, чиято основна верига H&M съставлява голямата част от продажбите на групата, инвестира усилено в приспособяването си към бързо променящите се навици на потребителите, след като печалбата й намаля, а запасите й се увеличиха през последните години.
Новата версия на програмата за лоялни клиенти разделя членовете на „базови“ и „плюс“ в зависимост от това колко точки са спечелили през последната година, казва Самюъл Холст, ръководител на бързо растящия H&M Club.Това означава, че членовете на базата в Германия, най-големият пазар на шведската група, ще трябва да похарчат поне 25 евро ($ 28), за да получат безплатна доставка. На вътрешния пазар минималният разход е 200 шведски крони ($ 22).
„Имаме много логистика около клиентите, които пазаруват онлайн“, казва Холст в интервю за Ройтерс в централата на H&M. „За ниво „плюс“ доставките ще останат безплатни за всички покупки, но за базовото ниво ще има ограничение“, допълва той. „Хората ще трябва да пазаруват за определена сума, за да получат безплатна доставка. Връщането на стоки остава безплатно за всички категории“, уточнява Холст.
Той отказва да разкрие колко точно H&M очаква да спести от мярката.
Компанията има H&M Club на 16 от общо 71 пазара на марката H&M. Тя планира да добави още седем пазара, включително САЩ, до края на годината.Броят на членовете се е удвоил през 2018 г. до 30 млн. благодарение и на въвеждането на безплатни доставки и връщане на стоки за всички членове. Други пет милиона души са се присъединили през първото тримесечие на 2019 г.