Huawei се задъхва все повече под натиска на САЩ
Рaстежът на компанията се забавя осезаемо през третото тримесечие
Ръстът на приходите на Huawei рязко се забави през третото тримесечие на фона на ударите, които нанасят американските санкции върху бизнеса на компанията, пише CNBC.
Приходите за тримесечието юли-септември достигнаха 217.3 млрд. юана (31.91 млрд. долара), което е само с 3.7% повече спрямо отчетените 209.5 млрд. юана през същия период на миналата година.
За първите девет месеца на годината приходите на Huawei възлизат на 671.3 млрд. юана (98.57 млрд. долара), което е с 9.9% повече от постигнатите 610.8 млрд. юана през същия период на миналата година.
Това е значително забавяне на растежа. През първите девет месеца на 2019 г. приходите на Huawei отбелязаха 24.4% увеличение.
Междувременно маржът на чистата печалба е бил 8% за първите девет месеца на годината спрямо 8.7% за същия период на миналата година.
Всичко това идва на фона на все по-рестриктивните санкции на Вашингтон, които очевидно нараняват китайския технологичен гигант. Миналата година Huawei беше включена в „черния“ списък за износ на САЩ, вследствие на което на американските фирми бе забранено да продават свободно своите продукти и услуги на китайския играч.
Това е причината Google да спре бизнес отношенията си с Huawei. Резултатът от това е, че новите модели телефони на китайския бранд вече не могат да използват лицензиран софтуер на мобилната операционна система Android, както и мобилните услуги, като YouTube, Maps и т.н.
Всичко това ощети продажбите на смартфони с марка Huawei в западния свят, където потребителите са свикнали да ползват тези решения. В опит да компенсира загубите навън, гигантът предприе агресивна маркетингова стратегия на родния си китайски пазар, където търсенето на бранда скочи.
Huawei не публикува подробна разбивка за това кои части от бизнеса му все пак са допринесли за ръста на приходите. По-рано тази година компанията заяви, че тъкмо потребителският бизнес, който включва и смартфоните, е причината да не постигне финансовите си цели за 2019 г., когато приходите ѝ бяха с 12 млрд. долара по-малко от собствената ѝ ревизирана прогноза.
Що се отнася до изминалите три тримесечия на 2020 г., Huawei казва, че като цяло резултатите отговарят на очакванията.
Докато светът се бори с COVID-19, глобалната верига на доставки на Huawei беше подложена на силен натиск и нейното производство и операции се сблъскаха с нарастващи трудности“, се казва в съобщение на компанията.
Миналия месец от Huawei признаха, че в момента целта на компанията е просто да намери как да оцелее. Примката около врата на гиганта се затегна още повече, след като по-рано тази година Вашингтон наложи допълнителни санкции, удряйки по доставките на полупроводници.