Huawei увеличи дела си до рекордните 42% на най-големия смартфон пазар
Притисната от Запада, китайската компания се активизира у дома
~ 2 мин.
Huawei Technologies увеличи своя дял на смартфон пазара в Китай до рекордните 42%, след като доставките ѝ за третото тримесечие нараснаха с две трети, предава Reuters. Ръстът идва след предприетата от компанията експанзия у дома, бидейки притисната от американските санкции на запад. По този начин гигантът на практика затвърди доминацията си на най-големия смартфон пазар в света.
В глобален аспект Huawei е доставила 200 млн. телефона през 2019 г. досега. Това се случва 64 дни по-рано спрямо предходната 2018 г. Въпреки пресата от страна на САЩ приходите на китайския гигант скачат с 27% през третото тримесечие.
През май Вашингтон вкара Huawei в своя „черен списък“, ограничавайки възможността на американските компании да ѝ продават своите продукти и услуги. Така китайският производител бе поставен в затруднение да произвежда устройствата си, тъй като все още е зависим от ключови компоненти, внос от САЩ. Щатската администрация активно лобира сред международните си партньори да забранят използването на 5G оборудването на Huawei заради притеснения около националната сигурност.
Тревогите от по-слабо търсене на международно ниво тласнаха китайския бранд към нови маркетингови стратегии у дома. Промоциите помогнаха за ръст на продажбите в Китай, както и да се компенсират понижения на глобалния пазар.
Въпреки че Huawei отчита 3% свиване през третото тримесечие, продадените смартфони на компанията съставляват 41.5 млн. на брой от общи 97.8 млн. доставени за периода, сочи доклад на изследователската фирма Canalys. „Huawei отвори голям пропаст между себе си и другите доставчици“, коментира Никол Пен, вицепрезидент на мобилното звено на фирмата. Според него господстващото положение на гиганта му дава сили в преговорите с доставчици и възможност да увеличи партньорите си.
Ръстът на Huawei в Китай идва за сметка на другите основни местни конкуренти Oppo, Vivo, Xiaomi, както и американската Apple, които заедно представляват 50% от пазара през третото тримесечие, което е пък спад от 64% спрямо същия период година по-рано.
Продажбите на третото тримесечие бележат най-слабото тримесечие на Apple в Китай през последните пет години, отбелязва още Пен. Очаква се обаче американският гигант да получи тласък с продажбите на новия iPhone 11, който бе представен през септември и който събуди интереса на повече потребители, готови да изчакат няколко седмици, за да го получат.
Що се отнася до Huawei, любопитно е, че неговият водещ Mate 30 Pro 4G телефон, представен през септември, не е големият фактор за успехите на компанията през третото тримесечие. Повечето хора чакат появата на 5G алтернативата, което се очаква да стартира по-късно през годината, става ясно още от доклада на Canalys.
Анализаторите прогнозират консолидация на доминацията на Huawei в по-нататъшното разгръщане на 5G мрежите. Компанията е най-големият, а според мнозина и най-напредналият технологично, производител на оборудване от следващо поколение.