И поддръжниците на Brexit бягат - Dyson се мести в Сингапур
Причината обаче не е излизането на Великобритания от ЕС
~ 2 мин.
Джеймс Дайсън, поддръжникът на Brexit, който революционизира технологиите при прахосмукачките, мести централата си от Великобритания в Сингапур, за да бъде по-близо до най-бързо развиващите се пазари на компанията.
Dyson обяви, че преместването в Сингапур, където компанията ще прави своя нов електромобил, не е продиктувано от излизането на Великобритания от Европейския съюз или от данъчни последици, като голяма част от разработката на продукта остава в Югозападна Англия.
71-годишният изобретател се превърна в един от най-известните британски предприемачи, създавайки компания за милиарди долари.
Главният изпълнителен директор Джим Роуън заяви, че фирмата вече е "глобална технологична компания", с 96% от продажбите извън Великобритания.
"Нашите темпове на растеж в Азия са двойно по-големи от тези на други места по света през последните години", каза той, добавяйки, че повече от половината от печалбата на компанията е от региона.
Роуън заяви още, че компанията, която преодоля бариерата от 1 млрд. паунда (1,3 млрд. долара) годишна печалба през 2018 г., се движи близо до производствените си центрове и пазарите, на които е имало най-голямо търсене.
Джеймс Дайсън се включи в кампанията в полза на Brexit дни преди гласуването на референдума през 2016 г., когато заяви, че Великобритания може да бъде с около 18,5 млрд. паунда по-добре всяка година, ако напусне Европейския съюз.
Но само седмици преди Brexit, други производители предупреждават за огромни щети, ако не се сключи сделка за развода.
Dyson, която е наела 5 853 инженери и учени по проекта за новия си електрически автомобил и други продукти, заяви, че все още разширява своята изследователска и инженерна дейност във Великобритания.
Компанията обяви още, че е наела Роланд Крюгер от Infiniti Motor Company и Nissan Motor Co, който ще ръководи автомобилния проект.
Dyson обяви, че преместването в Сингапур, където компанията ще прави своя нов електромобил, не е продиктувано от излизането на Великобритания от Европейския съюз или от данъчни последици, като голяма част от разработката на продукта остава в Югозападна Англия.
71-годишният изобретател се превърна в един от най-известните британски предприемачи, създавайки компания за милиарди долари.
Главният изпълнителен директор Джим Роуън заяви, че фирмата вече е "глобална технологична компания", с 96% от продажбите извън Великобритания.
"Нашите темпове на растеж в Азия са двойно по-големи от тези на други места по света през последните години", каза той, добавяйки, че повече от половината от печалбата на компанията е от региона.
Роуън заяви още, че компанията, която преодоля бариерата от 1 млрд. паунда (1,3 млрд. долара) годишна печалба през 2018 г., се движи близо до производствените си центрове и пазарите, на които е имало най-голямо търсене.
Джеймс Дайсън се включи в кампанията в полза на Brexit дни преди гласуването на референдума през 2016 г., когато заяви, че Великобритания може да бъде с около 18,5 млрд. паунда по-добре всяка година, ако напусне Европейския съюз.
Но само седмици преди Brexit, други производители предупреждават за огромни щети, ако не се сключи сделка за развода.
Dyson, която е наела 5 853 инженери и учени по проекта за новия си електрически автомобил и други продукти, заяви, че все още разширява своята изследователска и инженерна дейност във Великобритания.
Компанията обяви още, че е наела Роланд Крюгер от Infiniti Motor Company и Nissan Motor Co, който ще ръководи автомобилния проект.
През октомври м.г. британският производител обяви, че ще прави електрическата кола в Сингапур, тъй като така ще е близо до доставчиците и азиатските пазари на автомобили. Колата се очаква да е готова през 2021 г.