Instagram и Facebook премахват харесванията тестово
Компаниите вярват, че това ще помогне за намаляване на социалния натиск върху потребителите
Instagram започна да тестват опция за скриване на харесванията под публикациите, съобщава Techcrunch, допълвайки, че Facebook ще направи същото. Стъпката идва, след като през 2019 г. платформата за мобилна фотография вече изпробва подобна функция, но тогава социалната мрежа автоматично скри харесванията на определена част от потребителите и експериментът бе признат за неуспешен.
В новия тест, достъпен за малък брой потребители на социалните мрежи, на хората се дава възможност самостоятелно да изберат дали харесванията под дадена публикация да се скрият, или да се показват.
Instagram вярва, че това ще помогне за намаляване на социалния натиск върху потребителите относно броя харесвания, т.е. дали техният пост е получил достатъчно такива, за да се счита за „популярен“. Този проблем е по-сериозен за по-младите, които се интересуват много повече от това, което мислят техните връстници – толкова много, че да свалят публикации, които не получават „достатъчно“ харесвания.
Освен това премахването на „лайковете“ спомага за намаляване на т.н. стаден манталитет, който кара хората да харесват неща, които вече са популярни, вместо да преценяват съдържанието сами.
Компанията планираше да се справи с този проблем по-рано, но стъпката бе отложена поради пандемията от коронавируса.
Тестовете показаха, че не всички са съгласни, че премахването на харесванията е промяна към по-добро. Някои хора казаха, че все още искат да виждат броя им, за да могат да проследят това, което е тенденция и популярно. Аргументът за запазване на харесванията беше по-разпространен сред влиятелната общност, тъй като създателите на съдържание използват показателя, за да остойностяват профилите си пред партньори и рекламодатели. В техния случай по-ниските нива на ангажираност на публикации могат директно да доведат до по-ниски доходи.
И в аргументите „за“ и в тези „против“ харесванията има предимства, поради което последният тест на Instagram ще остави избора в ръцете на потребителите.